۱۸۶ ميليون اتومبيل تا سال ۲۰۱۲ به شبکه موبايل متصل مي شوند

به گزارش گروه اخبار خارجي موبنا به نقل از سايت “سلولار نيوز”، شمار اتصالات خودرو تا پايان سال ۲۰۰۷ميلادي   5/37 ميليون اتصال بوده است.هم اکنون تکنولوژي هاي GSM و ساير تکنولوژي هاي هم خانواده آن بازار را در دست دارند و حدود ۷۱ درصد  کل اتصالات فعال را تشکيل مي دهند.CDMA دومين تکنولوژي بزرگ در …

به گزارش گروه اخبار خارجي موبنا به نقل از سايت “سلولار نيوز”، شمار اتصالات خودرو تا پايان سال ۲۰۰۷ميلادي   5/37 ميليون اتصال بوده است.
هم اکنون تکنولوژي هاي GSM و ساير تکنولوژي هاي هم خانواده آن بازار را در دست دارند و حدود ۷۱ درصد  کل اتصالات فعال را تشکيل مي دهند.
CDMA دومين تکنولوژي بزرگ در آمريکاي شمالي و آسيا پاسيفيک و WCDMA  براي کاربردهاي اتومبيل به اتومبيل در ژاپن استفاده مي شود.
برگ اينسايت اعلام کرده است که امروزه به طور کل بين ۱ تا ۳ درصد مشترکان تلفن همراه در بازارهاي توسعه يافته از کاربردهاي اتومبيل به اتومبيل استفاده مي کنند. اين سهم در سوئد و فنلاند در نتيجه استفاده گسترده از GPRS براي کاربردهاي اندازه گيري نزديک به ۱۰ درصد است.
در هر حال موسسه برگ اينسايت پيش بيني کرده است که کاربردهاي تله ماتيک وسيله نقليه (نقطه تلاقى راه دور و پردازش خودکار اطلاعات) بر بازار ارتباطات سلولي اتومبيل به اتومبيل در اکثر نقاط جهان حکمفرمايي خواهد کرد و بيش از نيمي از ارتباطات تمام شبکه ها را تا سال ۲۰۱۲ تشکيل خواهد داد.
“توبياس ريبرگ” تحليلگر موسسه گفت: در آمريکاي شمالي سرويس OnStar هم اکنون موجب راحتي خيال ميليون ها راننده است، اروپا نيز در اين زمينه پيشرفت زيادي داشته و سرويس سيستم تماس خودکار eCall در مواقع اضطراري را ارايه داده است.
همچنين چندين کشور آمريکاي لاتين سرويس هاي رديابي اتومبيل را ضروري ديده و در تمام اتومبيل هاي جديد راه اندازي کرده اند تا با جرايم مربوط به وسيله نقليه مبارزه کنند.
۱۱۳/۱۴

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا