نظم در ارسال يا هماهنگي در فرم؟

اين قبض ها که مدير کل  امور مشترکان شرکت ارتباطات سيار آنها را قبض هاي غير اصلي خوانده از لحاظ ميزان صورتحساب کارکرد مشترکان هيچ تفاوتي با قبض هاي سيستم بيلينگ اين اپراتور ندارند .با اين حال بنابر اظهارات اين مقام مسئول، با دفاتر صادر کننده اين قبض ها که باعث برهم خوردن نظم موجود …

اين قبض ها که مدير کل  امور مشترکان شرکت ارتباطات سيار آنها را قبض هاي غير اصلي خوانده از لحاظ ميزان صورتحساب کارکرد مشترکان هيچ تفاوتي با قبض هاي سيستم بيلينگ اين اپراتور ندارند .
با اين حال بنابر اظهارات اين مقام مسئول، با دفاتر صادر کننده اين قبض ها که باعث برهم خوردن نظم موجود مي شوند،برخورد خواهد شد و وي دفاتر بخش خصوصي را از انجام اين کار منع کرده است.
واقعيت اين است که نظم مهمترين مولفه در انجام هر کاري است و بي ترديد در مورد اموري که با حجم انبوهي از مردم سر و کار دارند وجود نظم ضروري تر از هر چيزي است. اما در اين مورد به خصوص به جرات مي توان گفت که عنصر نظم به مفهوم واقعي کلمه وجود ندارد . چرا که اگر غير از اين بود و مي توانست رضايت مشترکان را جلب کند بي شک هيچ مشترکي زحمت مراجعه به دفاتر خصوصي و پرداخت هزينه را به خود را نمي داد و منتظر پست مي ماند تا قبض کارکرد تلفن همراه خود را دريافت کند.
آنچه مسلم است، توزيع اين قبض ها مشکلات زيادي دارد و تاخير ها و بي نظمي هاي مربوط به ارسال آنها گرفتاري هاي زيادي براي مشترکان ايجاد کرده که از جمله مي توان به قطع خط تلفن برخي مشترکان به دليل تاخير در پرداخت اشاره کرد . 
با اين وصف اين پرسش مطرح مي شود که ناهماهنگي و اختلال در شکل وفرمت يکسان اين قبض ها در سراسر کشور مي تواند دليل منطقي براي برخورد با دفاتر بخش خصوصي باشد که به ضرورت اقدام به صدور آن مي کنند ؟
از سويي اين سئوال بي پاسخ مي ماند که شرکت ارتباطات سيار براي محافظت از کدام نظم و هماهنگي با دفاتري که  موجد اختلال و بي نظمي خوانده شده اند برخورد خواهد کرد؟ آيا صرف هماهنگي در فرم و احتمالا رنگ قبوض آنقدر ارزش دارد که نظم در ارسال و پاسخگويي به نياز مشترکان را فداي آن کرد؟
بديهي است که عنصر نظم قابل دفاع است و هيچ عقل سليمي ، پراکندگي و بي نظمي را به نظم و هماهنگي ترجيح نمي دهد . اما اين محافظت از نظم زماني موجه است که اساسا نظمي وجود داشته باشد و مشترکان تلفن همراه اپراتور اول با مسائلي مانند تاخير در دريافت قبوض ، اشتباه در محاسبه يا دريافت قبوض تکراري مواجه نباشند.
اينجاست که يافتن اين سئوال اساسي که نظم در ارسال ارجح است يا هم شکل بودن قبوض ؟
۱۵/۱۳

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا