سازمان تنظيم مقررات دخالتي در مورد تعرفه پيام کوتاه نداشته است

وي که خواست نامش فاش نشود، به خبرنگار موبنا گفت: طبق اين مصوبه، افزايش تعرفه هاي پيام کوتاه لاتين از تيرماه قابل اجرا است و اين تصميم هيچ تغييري نخواهد کرد.به گفته وي، سازمان تنظيم مقررات دخالتي در تعيين تعرفه هاي پيام کوتاه نداشته و نرخ هاي جديد بدون دخالت اين سازمان اجرايي خواهد شد.براساس …

وي که خواست نامش فاش نشود، به خبرنگار موبنا گفت: طبق اين مصوبه، افزايش تعرفه هاي پيام کوتاه لاتين از تيرماه قابل اجرا است و اين تصميم هيچ تغييري نخواهد کرد.
به گفته وي، سازمان تنظيم مقررات دخالتي در تعيين تعرفه هاي پيام کوتاه نداشته و نرخ هاي جديد بدون دخالت اين سازمان اجرايي خواهد شد.
براساس اظهارات اين مقام آگاه، به نظر مي رسد با مشخص شدن افزايش تعرفه پيام کوتاه لاتين توسط هيات وزيران، موضع گيري گذشته سازمان بازرسي کل کشور مبني بر ناعادلانه بودن نرخ اين سرويس نيز منتفي شده است.
در شهريورماه سال ۸۶ سازمان بازرسي كل كشور، تعرفه فعلي ارسال پيام كوتاه به وسيله تلفن همراه را غيرعادلانه دانسته و براساس بررسي هاي مربوط به مستندات فني و توجيه اقتصادي، خواستار كاهش آن شده بود.
بعد از سازمان بازرسي كل كشور ،سازمان تنظيم مقررات نيز که خود وابسته به وزارت ارتباطات است، كاهش تعرفه پيام كوتاه را در دستور كار قرار داد.
اين سازمان با انتشار اطلاعيه‌اي و با تاکيد بر برقراري تعرفه‌هاي منطقي و واقعي در حوزه ارتباطات و فناوري اطلاعات، اعلام کرد که بايد تعرفه پيام كوتاه در كشور كاهش يابد و خواستار كاهش اين تعرفه از سوي اپراتور‌هاي تلفن همراه شد.
در حالي كه اكثر كارشناسان نيز با نظر سازمان بازرسي كل كشور و تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي همسو بودند، هيات وزيران در راستاي فرهنگ سازي و تشويق مردم به استفاده از پيامك فارسي، كاهش تعرفه پيام کوتاه فارسي و افزايش پيامک لاتين را تصويب کرد.
براساس اين مصوبه که در اسفند سال ۸۶ ابلاغ شد، تعرفه هر SMS با حروف لاتين از ??? به ??? ريال افزايش و تعرفه هر SMS با ?? کاراکتر فارسي از ??? به ?? ريال کاهش يافت که به گفته وزير ارتباطات، تعرفه هاي فوق از تيرماه سال آينده براي مشترکان همراه اول اجرايي مي شود.
طبق آمارهاي رسمي ،در حال حاضر ۲۵ ميليون مشترك همراه اول روزانه بالغ بر ۴۰ ميليون پيام كوتاه ارسال مي‌كنند.
۱۲۸/۱۶

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا