درآمد خالص شرکت هاي تلفن همراه پاکستان ۱۲ درصد کاهش يافت

به گزارش گروه اخبار خارجي “موبنا” به نقل از سايت ديلي تايمز، رويکرد و استقبال گسترده کاربران به گوشي هاي ارزان قيمت بويژه توليدات چين موجب کاهش درآمد شرکت ها و فروشگاه هاي تلفن همراه اعلام شده است.  در آمد حاصل از فروش تلفن همراه ازماه جولاي ۲۰۰۷ تا مارس ۲۰۰۸ در پاکستان  7/581 ميليون …

به گزارش گروه اخبار خارجي “موبنا” به نقل از سايت ديلي تايمز، رويکرد و استقبال گسترده کاربران به گوشي هاي ارزان قيمت بويژه توليدات چين موجب کاهش درآمد شرکت ها و فروشگاه هاي تلفن همراه اعلام شده است. 
در آمد حاصل از فروش تلفن همراه ازماه جولاي ۲۰۰۷ تا مارس ۲۰۰۸ در پاکستان  7/581 ميليون دلار بوده است که اين رقم دربازه زماني ۲۰۰۶ تا ۲۰۰۷  ميلادي  5/661 ميليون دلار گزارش شده است.
در اين مدت همچنين ميزان واردات  تلفن همراه و تجهيزات مخابراتي در پاکستان  64/1 ميليارد دلار بوده که اين ميزان در مقايسه با ۲۰۰۶تا ۲۰۰۷ ميلادي ۶۳/۱ ميليارد دلارمحاسبه شده است.
اين گزارش حاکي است که ميزان واردات تلفن همراه در اين کشور فقط در ماه مارس ۲۰۰۸ ميلادي ۴/۷۴ ميليون بوده است که در مقايسه  با ماه مارس ۲۰۰۷ حدود ۱۹/۲۳ درصد کاهش نشان مي دهد.
ارزش واردات تلفن همراه در ماه مارس سال گذشته حدود ۸/۹۶ ميليون دلار بوده است.
شرکت مخابرات و ارتباط از راه دور پاکستان اعلام کرد که شمار مشترکان تلفن همراه در اين کشور حدود ۸۰ ميليون نفر است و هر ماه ۲ تا ۳ ميليون نفر به کاربران افزوده مي شود.
اين شرکت افزود:  9 اپراتور فعال در پاکستان وجود داردو پيش بيني مي شود که تا پايان ۲۰۱۰ ميلادي شمار کاربران به ۱۰۰ ميليون نفر برسد.
۱۳۵/۱۴

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا