اولين کاربرتلفن همراه چين چه مي گويد

به گزارش گروه اخبار خارجي “موبنا” به نقل از پايگاه اينترنتي “چايناديلي”، در دسامبر ۱۹۸۷ يکي از خويشاوندان  Xu که اداره پست و تلفن  کار مي کرد به وي اطلاع داد که دولت ۱۰۰ تلفن همراه را به مناسبت ششمين دوره بازي هاي المپيک در اختيار برخي از کارمندان قرار مي دهد.Xu که در آن …

به گزارش گروه اخبار خارجي “موبنا” به نقل از پايگاه اينترنتي “چايناديلي”، در دسامبر ۱۹۸۷ يکي از خويشاوندان  Xu که اداره پست و تلفن  کار مي کرد به وي اطلاع داد که دولت ۱۰۰ تلفن همراه را به مناسبت ششمين دوره بازي هاي المپيک در اختيار برخي از کارمندان قرار مي دهد.
Xu که در آن زمان ۲۰ ساله بود تصميم گرفت با خريد يکي از اين دستگاه هاي تلفن همراه جزو اولين کاربران تلفن همراه در چين باشد.
وي توضيح مي دهد: در آن زمان دولت هزينه تلفن همراه را ماهيانه دريافت نمي کرد بلکه در ابتدا ۲۰ هزار ين به عنوان وديعه پرداخت کردم و تلفن همراه را در اختيار من قرار دادند.
وي ادامه مي دهد: تلفن همراهي که ۲۱ سال پيش براي اولين بار با آن مکالمه مي کردم با گوشي هاي باريک و طراحي هاي زيباي امروزي کاملا متفاوت بود.
آن تلفن همراه به بزرگي يک آجر و ۲ پوند وزن (هرپوند معادل ۶/۴۵۳ گرم) بود.
 Xu  هنوز چهره متعجب و شگفت زده کساني را که به آنها گفته بود اين وسيله آجر مانند، تلفن همراه است و مي توان با آن تماس تلفني برقرار کرد، به خاطر مي آورد.
وي در اين مورد توضيح مي دهد: در مقابل چهره متعجب گروهي از دوستان براي اولين بار با هنگ کونگ تماس برقرار کردم.
 تا پايان سال ۱۹۸۷ تعداد کاربران تلفن همراه در چين به ۷۰۰ نفر رسيد که بيشتر اين کاربران را تاجران، مديران و نظاميان تشکيل مي دادند.
در آن زمان هزينه خريد تلفن همراه ۶۰ هزار ين و هزينه ماهيانه مکالمات حدود ۱۰ هزار ين بوده است.
صنعت تلفن همراه تا اواخر ۱۹۹۰ که چين شروع به تجاري کردن صنعت ارتباط از راه دور و نسل بعدي تلفن هاي همراه مجهز به GSM و CDMA را وارد بازار کرد ، از پيشرفت چنداني برخوردار نبود.
امروزه چين به يکي از بزرگترين بازار هاي تلفن همراه در جهان مبدل شده است. 
تعداد کاربران چين تا پايان ماه اگوست ۲۰۰۷ميلادي حدود ۵۱۵ميليون نفر و ضريب نفوذ تلفن همراه در اين کشور ۳۹.۱درصد اعلام شده است.
چين ۹ميليون و۵۷۲هزار و۹۰۰کيلومتر مربع مساحت و حدود يک ميليارد و ۲۹۸ميليون و۸۴۸هزارنفر جمعيت دارد و پايتخت آن پکن مي باشد.
۱۱۲ /  14

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا