با تعرفه ۱۰ درصدي توليد گوشي داخلي متوقف خواهد شد

“محمد مرزبان راد” در گفت و گو با خبرنگار موبنا اظهار داشت:براي متوقف شدن ريشه قاچاق، کاهش تعرفه راهي مناسب بود، اما دولت بايد با اتخاذ سياستي مناسب در توليدکنندگان انگيزه رقابت ايجاد مي کرد نه به گونه اي که باعث ناکامي آنها در اين صنعت نوپا شود.وي افزود:نوسان پي در پي تعرفه گذشته و …

“محمد مرزبان راد” در گفت و گو با خبرنگار موبنا اظهار داشت:براي متوقف شدن ريشه قاچاق، کاهش تعرفه راهي مناسب بود، اما دولت بايد با اتخاذ سياستي مناسب در توليدکنندگان انگيزه رقابت ايجاد مي کرد نه به گونه اي که باعث ناکامي آنها در اين صنعت نوپا شود.
وي افزود:نوسان پي در پي تعرفه گذشته و تصويب نهايي ۱۰ درصدي تعرفه واردات سبب شد تا توليد گوشي داخلي با شکست قطعي روبرو شود.
عضو هيات مديره کنسرسيوم سروش رسانه و شهرک هاي هوشمند تصويب نهايي تعرفه ۱۰ درصدي واردات گوشي موبايل را براي ادامه فعاليت کارخانه هاي توليدي اين کالا مناسب ندانست و گفت:به طور قطع تصويب تعرفه فوق به معناي از بين رفتن سرمايه هاي هنگفت در اين زمينه  خواهد بود.
اخيرا پس از کش و قوس هاي دو ساله تغييرات پي در پي تعرفه، سرانجام  تعرفه واردات گوشي تلفن همراه از ۲۵ درصد به ۱۰ درصد از سوي دولت به تصويب نهايي رسيده است.
۱۲۹/۱۳

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا