روسيه به حضورفعال دربازار تلفن همراه آسيا مي انديشد

به گزارش گروه اخبار خارجي “موبنا” به نقل از سايت اينترنتي “بيزينس ويک دات کام” ، کشورهاي انگشت شماري  در دنيا هستند که ازرشد انفجار گونه استفاده از تلفن همراه برخوردارباشند و روسيه از جمله کشورهايي است که در اين حوزه از رشد چشمگيري برخودار بوده است.تعداد کاربران تلفن همراه در روسيه   به ۱۷۰ ميليون …

به گزارش گروه اخبار خارجي “موبنا” به نقل از سايت اينترنتي “بيزينس ويک دات کام” ، کشورهاي انگشت شماري  در دنيا هستند که ازرشد انفجار گونه استفاده از تلفن همراه برخوردارباشند و روسيه از جمله کشورهايي است که در اين حوزه از رشد چشمگيري برخودار بوده است.
تعداد کاربران تلفن همراه در روسيه   به ۱۷۰ ميليون نفر رسيده است درحالي که تعداد کاربران اين کشور درسال ۲۰۰۰ ميلادي فقط ۳۵/۱ ميليون نفر بود.
اين رشد انفجار گونه براي شرکت هاي روسي فعال در زمينه تلفن همراه که درحال حاضر در جرگه شرکت هايي که از مناسب ترين وضعيت اقتصادي برخوردارهستند ، بسيار مهم است.
اما روي ديگر سکه اين است که اين رشد دربازار روسيه ديگر حالت انفجاري و سريع گذشته را ندارد و در نتيجه سود ودرآمد اين شرکت ها در کشورشان کاهش يافته است.
شرکت ها و اپراتورهاي روسي با توجه به اين شرايط مناطق جنوب وجنوب شرقي آسيا را هدف فعاليت شان قرارداده و اعلام کرده اند که در نظر دارند ميلياردها دلار در اين کشورهاي سرمايه گذ اري کنند.
تاکنون شرکت “سيستما” (AFKS.RTS)  Sistema ، درزمينه سرمايه گذاري در کشورهاي خارجي هدف ، بيشترين فعاليت و جاه طلبي را داشته است.
اين شرکت مالکيت “موبايل تله سيستم” Mobile TeleSystems )MBT( بزرگترين اپراتور تلفن همراه روسيه که با نام اختصاري MTS نيز شناخته مي شود ، دراختيار دارد.
شرکت سيستما اخيرا فعاليتش را درهند گسترش داده و بعنوان جديدترين شرکت بين المللي در رقابت هاي صنعت ارتباط از راه دور هند  حضور پيدا کرده است.
هند به دليل بازار مصرف گسترده ، جمعيت زياد ،رشد اقتصادي و سابقه تاريخي روابط بسيار خوب  با روسيه  از اهميت بالايي براي شرکت هاي روسي برخورداراست.
۱۳۱/ ۱۴

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا