هند مرکزي براي کنترل و استراق سمع تلفن همراه ايجاد مي کند

به گزارش گروه اخبار خارجي موبنا به نقل از سايت “سلولار نيوز”، “جيوتيراديتيا سينديا” وزير IT و ارتباطات گفت: اين مرکز همچنين کپي هاي داده هاي تماس (CDR) انتخابي را در يک آرشيوِ ثابت نگهداري مي کند. وي افزود: اين مرکز براي استراق سمع و کنترل و تحليل فعاليت هاي مشترکان مورد نظر و شبکه …

به گزارش گروه اخبار خارجي موبنا به نقل از سايت “سلولار نيوز”، “جيوتيراديتيا سينديا” وزير IT و ارتباطات گفت: اين مرکز همچنين کپي هاي داده هاي تماس (CDR) انتخابي را در يک آرشيوِ ثابت نگهداري مي کند.
وي افزود: اين مرکز براي استراق سمع و کنترل و تحليل فعاليت هاي مشترکان مورد نظر و شبکه اجتماعي آنها است و زمينه دسترسي الزامي به آژانس هاي حقوقي به صورت آنلاين و تحليل اطلاعات داده هاي تماس را فراهم خواهد کرد.
هم اکنون اپراتورها به عنوان بخشي از شرايط اعطاي مجوز عملکرد، ملزم هستند کپي هاي تمام اطلاعات CDR را به مدت يک سال نگهدارند.
اين جريان به اين دليل بوجود آمد که دولت در تلاش است شرکت “ريسرچ اين موشن” (RIM) در کاندا را ملزم کند سرورهاي گوشي هاي “بلک بري” خود را باز کند تا امکان کنترل ايميل ها فراهم شود.
قانون IT هند که در سال ۲۰۰۰ توسط پارلمان اين کشور تصويب شد به سرويس هاي امنيتي اين حق را مي دهد که ارتباطات الکترونيکي را کنترل کنند؛ اما اين نگراني وجود دارد که ايميل ها و متون “بلک بري” قابل کنترل نباشند.
گرچه اين امکان وجود دارد که نرم افزارهاي جاسوسي براي ضبط اطلاعات ارسال شده به سرورهاي “بلک بري” در دروازه هاي شبکه کارگذاري شود و اطلاعات به صورت رمز درآيند و سرويس هاي امنيتي براي خواندن آنها نياز به داشتن کليدهاي رمز دارند.
شرکت “ريسرچ اين موشن” توليد کننده گوشي هاي “بلک بري” در بيانيه اي گزارش داد: شرکت RIM در بيش از ۱۳۰ کشور جهان فعاليت مي کند و به احتياجات رگولاتوري دولت ها احترام مي گذارد.
شمار کاربران تلفن همراه کشور هند از مرز ۲۵۰ ميليون نفر گذشته است.
۱۱۳/۱۴

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا