نگاهي به بازار گوشي تلفن همراه در هفته گذشته

به گزارش خبرنگار موبنا،در حالي که پيش بيني مي شد بازار گوشي  در روز هاي ابتدايي سال جاري  روزهاي آرامي را سپري کند  اما اخبار تعرفه ۴ درصدي و سپس مسکوت ماندن آن سبب شد تا بار ديگر اين بازار  با  شوک جديدي  روبرو شود.به دليل مسکوت ماندن تصويب نهايي ميزان تعرفه، بازار تلفن همراه …

به گزارش خبرنگار موبنا،در حالي که پيش بيني مي شد بازار گوشي  در روز هاي ابتدايي سال جاري  روزهاي آرامي را سپري کند  اما اخبار تعرفه ۴ درصدي و سپس مسکوت ماندن آن سبب شد تا بار ديگر اين بازار  با  شوک جديدي  روبرو شود.
به دليل مسکوت ماندن تصويب نهايي ميزان تعرفه، بازار تلفن همراه در انتظار شرايط جديد است.
با توجه به شرايط پيش آمده و در پي توقف موقتي فعاليت  واردکنندگان غيرقانوني و مسکوت ماندن ميزان ۴ درصدي تعرفه واردات گوشي تلفن همراه پيش بيني  وضعيت بازار تلفن همراه کاري بس دشوار است چرا که عملکرد نهايي قاچاقچيان در مورد اين امر قابل ارزيابي نيست.
بازار گوشي هاي نوکيا ، سوني اريکسون، سامسونگ و موتورولا نيز در هفته منتهي به سي ام فروردين ماه  روزهاي آرامي  را پشت سر گذاشت.
** نوکيا
در هفته گذشته برخي از گوشي هاي نوکيا با نوسان قيمت اندک در بازار عرضه شد.
در اوايل هفته گذشته مدل ۵۶۱۰ نوکيا با کاهش قيمت چشمگير ۲۰۰ تا ۳۰۰ هزار ريالي نسبت به ماه هاي آخر سال ۸۶ در بازار تلفن همراه به فروش رسيد.
برخي از فروشندگان کاهش تقاضا براي خريد مدل فوق را از مهمترين دلايل کاهش قيمت آن دانستند.
در همين حال مدل هاي E65 ، ۵۲۰۰  و ۵۳۱۰ با کاهش قيمت در حدود ۱۰۰ هزار ريالي در بازار تهران توزيع شد.
مدل هاي فوق به ترتيب به بهاي سه ميليون و ۱۰۰ هزار ريال، يک ميليون و ۲۵۰ هزار ريال و دو ميليون و ۱۵۰ هزار ريال به فروش رسيد.
  ساير مدل هاي اين برند با کاهس قيمت ناچيز در اختيار کاربران قرار گرفت.
به عنوان کمياب ترين گوشي اين برند مي توان به مدل N95 هشت گيگابايتي اشاره داشت.
اکثر فعالان بازار دليل امر را عرضه نشدن اين گوشي نوکيا با گارانتي رسمي عنوان کردند.
** سوني اريکسون
گوشي هاي سوني اريکسون نيز در هفته گذشته مانند سابق بدون نوسان قيمت و با ثبات مشخصي همراه بود.
اکثر گوشي هاي سوني اريکسون به دليل برابر بودن عرضه و تقاضا با نوسان قيمت چنداني روبرو نشد و با ثبات قيمت مشخصي نسبت به گذشته فروخته شد.
** سامسونگ
بازار گوشي هاي سامسونگ  با گارانتي رسمي برعکس ساير برندهاي تلفن همراه با رونق بيشتري روبرو بود چرا که تنوع عرضه گوشي هاي جديد سامسونگ توسط شرکت “ماکروتل” نسبت به مارک هاي ديگر گوشي تلفن همراه زياد است.
عرضه مدل هايي همچون G800، F500 و J600 سامسونگ و استقبال متقاضيان از اين گوشي ها بازار پر رونقي را براي اين برند همراه ساخت.
گوشي هاي سامسونگ با گارانتي متفرقه نيز  بدون نوسان قيمت نسبت به هفته گذشته معامله شد.
** موتورولا
بازار گوشي هاي موتورولا به دليل عرضه نشدن مدل جديدي از اين برند از سال گذشته تا کنون و عدم استقبال مشتريان از اين برند با بي رونقي سپري مي شود.
مدل هاي V3 ، V3I ، L6 ، K1 ، A1200، C117 و A1000 از جمله گوشي هايي از اين برند است که تا کنون در بازار تلفن همراه تهران عرضه شده است.
۱۲۹/۱۳

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا