کليات پروانه Wimax در کميسيون تنظيم مقررات به تصويب رسيد

به گزارش موبنا دکتر محمد سليماني اظهار داشت:پيش از اين، خدمات دسترسي پرسرعت ديتا به صورت موردي و محلي ارايه مي‌شد که تصميم گرفته شد يک ساختار اپراتوري براي آن تعريف شود. وي افزود:بر اساس اين پروانه، در هر استان و به سه اپراتور مجوز فعاليت داده خواهد شد و از سرمايه‌گذاري داخلي و خارجي …

به گزارش موبنا دکتر محمد سليماني اظهار داشت:پيش از اين، خدمات دسترسي پرسرعت ديتا به صورت موردي و محلي ارايه مي‌شد که تصميم گرفته شد يک ساختار اپراتوري براي آن تعريف شود.
وي افزود:بر اساس اين پروانه، در هر استان و به سه اپراتور مجوز فعاليت داده خواهد شد و از سرمايه‌گذاري داخلي و خارجي در اين حوزه استقبال مي‌شود.
به گزارش روابط عمومي وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات،دکتر سليماني تصريح کرد: فراخوان برگزاري مزايده wimax در ارديبهشت ماه برگزار مي‌شود که اميدواريم طبق برنامه‌زمانبندي شده، ظرف سه ماه، برندگان آن مشخص شوند.
وي خاطر نشان کرد:بر اساس، پيش بيني‌هاي صورت گرفته، طي مدت ۹ ماه مراکز استان‌ها، توسط اپراتورهاي برنده تحت پوشش ارايه اين نوع از خدمات قرار خواهند گرفت.
وزير ارتباطات با بيان اين که wimax مي‌تواند نياز مردم و دستگاه‌هاي اجرايي به خدمات باند وسيع را مرتفع کند، گفت: دولت از سرمايه‌گذاران در اين حوزه حمايت مي‌کند و اميدواريم در سال جاري بتوانيم به صورت گسترده‌اي اين تکنولوژي را مورد بهره‌برداري قرار دهيم.
وي تاکيد کرد: در تلاش هستيم تا با برنامه‌ريزي‌هاي صورت گرفته و بر اساس طرح تجاري که توسط اپراتورهاي برنده اعلام مي شود، ظرف مدت دو سال، ضريب نفوذ ارايه اين نوع از خدمات در استان‌ها، حداقل به شش درصد برسد.
خدمات wimax يکي از تکنولوژي‌هاي جديدي است که حوزه ارتباطات و فناوري اطلاعات در اختيار بشر قرار داده و مي‌توان از آن براي ايجاد نوآوري در سطح کشور استفاده کرد.
۱۲۸/۱۳

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا