ارزش سهام نوکيا در فصل اول ۲۴ درصد سقوط کرد

به گزارش گروه اخبار خارجي موبنا به نقل از سايت “بلومبرگ”، ارزش سهام نوکيا با اين ميزان کاهش به ۷/۷۷ ميليارد يورو رسيده است و با توجه به اين مساله ، رشد فروش در بازارهاي توسعه يافته مانند اروپا کند خواهد شد.شرکت فنلاندي نوکيا سال گذشته با فروش گوشي هايي با قيمت زير ۵۰ دلار …

به گزارش گروه اخبار خارجي موبنا به نقل از سايت “بلومبرگ”، ارزش سهام نوکيا با اين ميزان کاهش به ۷/۷۷ ميليارد يورو رسيده است و با توجه به اين مساله ، رشد فروش در بازارهاي توسعه يافته مانند اروپا کند خواهد شد.
شرکت فنلاندي نوکيا سال گذشته با فروش گوشي هايي با قيمت زير ۵۰ دلار و گوشي هاي گران مجهز به جستجوي ماهواره اي سهم خود را در بازار جهاني به ۴۰ درصد رساند..
طبق پيش بيني ۱۴ تحليلگر موسسه “گليتنر” ، نوکيا احتمالاً گزارش خواهد داد که درآمد خالص فصل اول شرکت با ۴۱ درصد افزايش به ۳۸/۱ ميليارد يورو (۱۸/۲ ميليارد دلار)، يا ۳۵ سنت به ازاي هر سهم رسيده است، در حالي که دردوره مشابه سال گذشته ۹۷۹ ميليون يورو يا ۲۵ سنت به ازاي هر سهم بوده است.
برخي کارشناسان بر اين باورند که رشد فروش نوکيا باتوجه به اين که حدود نيمي از درآمد آن به دلار است ، تحت تاثير افت ارزش دلار که در برابر يورو ۱۵ درصد کاهش يافته است، قرار گرفته است.
۲۶ درصد افزايش فروش گوشي هاي نوکيا سال گذشته به دليل فروش گوشي هاي N95 داراي جستجوي ماهواره اي،  گوشي ۶۳۰۰ در بخش هاي پيشرفته و متوسط  و گوشي هاي سري۱۱۰۰  و ۱۲۰۰ براي بازارهاي کم درآمد بوده است.
احتمالاً درآمد اين شرکت در فصل اول با ۳۰ درصد افزايش به ۸/۱۲ ميليارد يورو و تعداد گوشي هاي بفروش رفته با ۲۶ درصد افزايش به ۱۱۵ ميليون دستگاه برسد.
قيمت ميانگين گوشي هاي نوکيا ۸۰ يورو خواهد بود که نسبت به ۸۳ يورو فصل قبل و ۸۹ يورو سال قبل کاهش نشان مي دهد.
۱۱۳/۱۴

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا