دانش آموزان متخلف موبايلي در کره تنبيه مي شوند

به گزارش گروه اخبار خارجي “موبنا” به نقل از سايت انگليش دونگا، موسسات آموزشي در سراسر اين کشور مجازند دانش آموزاني را که از دستگاه هاي تلفن همراه در جهت کاربردهاي غير اخلاقي مورد استفاده قرار مي دهند، مجازات و تنبيه  کنند و والدين نيز ملزم به پرداخت خسارت هستند.وزات آموزش، علم و فناوري کره …

به گزارش گروه اخبار خارجي “موبنا” به نقل از سايت انگليش دونگا، موسسات آموزشي در سراسر اين کشور مجازند دانش آموزاني را که از دستگاه هاي تلفن همراه در جهت کاربردهاي غير اخلاقي مورد استفاده قرار مي دهند، مجازات و تنبيه  کنند و والدين نيز ملزم به پرداخت خسارت هستند.
وزات آموزش، علم و فناوري کره جنوبي اعلام کرد که قوانين سختگيرانه مصوب به همه موسسات آموزشي ابلاغ خواهد شد.
تمامي کاربردهاي غير اخلاقي، سواستفاده از تلفن همراه و اينترنت که باعث جرم و جنايت شود، مشمول اين قانون شده و با افراد متخلف شديد برخورد مي شود.
دانش آموزي با استفاده از تلفن همراه يا اينترنت به دانش آموز ديگري آسيب برساند، دادگاهي با حضور والدين فرد متجاوز برگزار مي شود که به موجب آن متهم بايد تمامي خسارت وارده به دانش آموز مورد سواستفاده را بپردازد.
 در اين صورت اگر والدين فرد متخلف از پرداخت خسارت سرباز زنند، انجمن مدرسه يا موسسه آموزشي اين خسارت را پرداخته و سپس از خانواده خلافکار دريافت مي کند.
۱۳۵/۱۴

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا