کارنامه اي پر از ستاره هاي طلايي!

البته اين گزارش رسمي از سوي يک مدير دولتي است که اتفاقا در مورد کيفيت شبکه نيز مسئول است . اما آنچه مشترکان تلفن همراه مي گويند چيزي بسيار متفاوت از اين گزارش است.واقعيت اين است که بسياري از مشترکان همراه اول در برخي ساعات روز و در برخي مناطق که پذيراي مسافران زيادي بودند …

البته اين گزارش رسمي از سوي يک مدير دولتي است که اتفاقا در مورد کيفيت شبکه نيز مسئول است . اما آنچه مشترکان تلفن همراه مي گويند چيزي بسيار متفاوت از اين گزارش است.
واقعيت اين است که بسياري از مشترکان همراه اول در برخي ساعات روز و در برخي مناطق که پذيراي مسافران زيادي بودند ، با مشکلات بسياري براي برقراري ارتباط مواجه بودند و پيامک هاي تبريک سال نو آنها يک خط در ميان ارسال و دريافت شده است.
اين مقام مسئول در گزارش خود اعلام کرده است که شرکت ارتباطات سيار، ظرفيت سوييچ‌ها را در ماه‌هاي پاياني سال گذشته افزايش داد، اين در حالي که به گفته وي مسافران شهرهايي مانند مشهد مقدس که بيشترين تعداد مشترک را در خود جاي داده بودند، در روز اول نوروز، با مشکلاتي روبرو شدند. معاون شرکت نظارت و مديريت شبکه ارتباطات سيار  در عين حال ، به دفاع پيش از حمله نسبت به عملکرد همراه اول پرداخته و گفته است که “بايد منصف بود که با حضور بيست و شش ميليون مشترک، شبکه با ترافيک بالايي مواجه مي‌شود و همين امر طبيعتا باعث اختلالاتي خواهد شد.”
با اين وصف شبکه موبايل کشورهاي پر جمعيت مانند چين ، هند، ايالات متحده و کشورهاي ديگر که تعداد مشترکان برخي از اپراتورهاي آنها برابر با کل مشترکان ايراني است، بايد هميشه در حالت ” اور لود ” باشد و مشترکان آنها نيز به حال مشترکان ايراني غبطه بخورند!
آنچه مسلم است ، با توجه به روند بهينه سازي شبکه که پروژه هاي آنها از قبيل پروژه GC ها و توسعه شش ميليون خط موبايل که مدت ها با تاخير و موانع متعدد مواجه شده اند، بروز برخي مشکلات در شبکه براي مشترکان چندان هم غير طبيعي نيست .
اما اين که ، مسئولان اپراتور هاي تلفن همراه در کشور ما از جمله اپراتور اول يا ايرانسل تلاش مي کنند تا به مشترکان خود بدون تحقيقان ميداني و بررسي آمارهاي رسمي بقبولانند که هيچ مشکلي وجود ندارد، نشان مي دهد که براي مديران ايراني ارائه گزارش عملکرد مملو از نمره هاي بسيار عالي  مهمتر از واقعيت هاست و تنها چيزي که در اين ميان بي اهميت است ، مشترکي است که بابت دريافت يا عدم دريافت  سرويس هاي تلفن همراه پول مي پردازد.
۱۵/۱۳

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا