اغماض تا اطلاع ثانوي … !

، يک سال و اندي پيش ، يعني ؛روز ?? مرداد ???? ، اعلام کرده بود که مركز call center تا پايان سال افتتاح خواهد شد.به گفته اين مقام مسئول اپراتور اول ، راه اندازي Call center اين اپراتور مستلزم راه اندازي مرکز بيلينگ هوشمند است که مجري آن شرکت “صاايران” است و تا اطلاع …

، يک سال و اندي پيش ، يعني ؛روز ?? مرداد ???? ، اعلام کرده بود که مركز call center تا پايان سال افتتاح خواهد شد.
به گفته اين مقام مسئول اپراتور اول ، راه اندازي Call center اين اپراتور مستلزم راه اندازي مرکز بيلينگ هوشمند است که مجري آن شرکت “صاايران” است و تا اطلاع ثانوي هم هيچ دستگاه و نهادي بر کار آن نظارت نمي کند.
اما از جايي که به دلايل مبهمي اجراي اين پروژه بحث برانگيز با تاخير طولاني مدتي مواجه شده است،راه اندازي  مرکز  بسيار مهم و کاربردي call center نيز از مرداد سال گذشته به اين سو ، به آينده اي تقريبا نا مشخص موکول شده است.
اين مركز قرار ست به نيازهاي مشتركان از جمله قيمت، تعداد تماس‌هاي گرفته شده و برخي خدمات ديگر كه اكثر اپراتورها به مشتركان ارايه مي‌دهند، پاسخ دهد ، کاري که به شکلي ناقص توسط مرکز پاسخگويي ۰۹۹۹۰ با نيروها و امکانات محدود انجام شده است.
با اين وصف سئوال مهمي که مطرح مي شود اين است که با وجود اهميت راه اندازي Call Center در آنچه که الگوي دولت الکترونيکي ناميده شده، به چه دليل کارفرماي پروژه تا اين حد درمورد تاخير مجري اغماض به خرج مي دهد؟
واقعيت اين است که، وزارت ارتباطات به دلايل نامشخصي پروژه بيلينگ را به شرکت صايران سپرده است و با توجه به سابقه نه چندان خوب اين غول دولتي در اجراي پروژه ها، هرگز تلاشي براي تحت فشار قرار دادن آن به خرج داده نشده است.
اين درحاليست که ، اگر مجري اين پروژه ، بخش دولتي نبود، تا کنون طشت رسوايي بخش خصوصي، بارها از بام به زمين افتاده بود و دليلي ديگر بر ناتواني شرکت هاي اين بخش در اجراي پروژه هاي بزرگ ! شده بود.
از اين رو ضروري است تا مديران وزارت ارتباطات ، با جديت و مسئوليت پذيري بيشتري ،با تماميت خواهي و تاخيرهاي صايران ،که اين روزها در تمام پروژه هاي آب و نان دار مخابراتي حضور دارد، برخورد کنند
۱۵/۱۳

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا