موبايل TV در سطح تهران و به صورت رايگان قابل استفاده است

جهانگير آقازاده در گفت و گو با خبرنگار موبنا در خصوص راه اندازي سرويس پخش برنامه‌هاي تلويزيوني بر روي تلفن همراه اظهار داشت:مشترکان مي توانند به وسيله گوشي هاي تلفن همراه که استاندارد  DVB-H را پشتيباني مي کند ۱۰ کانال تلويزيوني را دريافت کنند.وي با بيان اينکه در زمان حاضر اين سرويس براي مشترکان تهراني …

جهانگير آقازاده در گفت و گو با خبرنگار موبنا در خصوص راه اندازي سرويس پخش برنامه‌هاي تلويزيوني بر روي تلفن همراه اظهار داشت:مشترکان مي توانند به وسيله گوشي هاي تلفن همراه که استاندارد  DVB-H را پشتيباني مي کند ۱۰ کانال تلويزيوني را دريافت کنند.
وي با بيان اينکه در زمان حاضر اين سرويس براي مشترکان تهراني قابل استفاده خواهد بود،يادآور شد:با موافقت هاي ديگر استانداري ها و تامين بودجه اين سرويس به ساير استان ها نيز تعميم داده خواهد شد.
به گفته مهندس آقازاده پروتکل DVBH استاندارد ويژه اي است که امکان استفاده از شبکه هاي تلويزيون را بر روي گوشي موبايل فراهم مي کند اما مربوط به شبکه تلفن همراه نبوده و يکي از انواع موبايل TV است.
وي خاطر نشان کرد:سرعت و کيفيت استفاده از تلويزيون ديجيتال بر روي گوشي تلفن همراه تفاوتي با شبکه هاي فعلي تلويزيوني نداشته و پوشش آن مانند آنتن تلويزيون معمولي خواهد بود.
معاون فناوري اطلاعات صدا و سيما با بيان اينکه در اين سرويس محدوديت براي مشترک وجود ندارد تصريح کرد:در اين زمينه محدوديت پهناي باند وجود نداشته و هر تعداد مشترک مي توانند ۱۰ کانال تلويزيوني صدا و سيما را از طريق موبايل خود مشاهده کنند.
به گفته وي استفاده از اين سرويس نيازي به فعال کردن ندارد.
طرح پخش برنامه‌هاي تلويزيوني بر روي تلفن همراه  23 اسفند ماه جاري  در مراسمي با حضور رييس سازمان صدا و سيما به بهره برداري رسيد.
در مرحله نخست اجراي اين طرح برنامه‌هاي ۱۰ کانال تلويزيوني و ۴ شبكه راديويي، بر روي تلفن همراه مشترکان تهراني قابل دريافت هستند.
فناوري موبايل TV در چند كشور محدود از جمله فرانسه، آلمان، ايتاليا به مرحله بهره‌برداري رسيده و در منطقه خاورميانه ايران دومين كشوري است كه پخش تصاوير تلويزيوني را با استاندارد DVB-H بر روي گوشي تلفن همراه راه اندازي کرده است.
۱۲۸/۱۳

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا