اختلافات نوکيا و کوالکام بالا گرفته است

به گزارش گروه اخبار خارجي “موبنا” به نقل از پايگاه اينترنتي “اينتوموبايل”، بر اساس قراردادي که در سال ۱۹۹۲ بسته شده و در سال ۲۰۰۱ نيز تمديد شده است شرکت نوکيا با پرداخت ۱ ميليارد دلار اجازه استفاده از فن آوري هاي شرکت کوالکام براي سرويس هاي تلفن همراه گرفته است.شرکت نوکيا مدعي است که …

به گزارش گروه اخبار خارجي “موبنا” به نقل از پايگاه اينترنتي “اينتوموبايل”، بر اساس قراردادي که در سال ۱۹۹۲ بسته شده و در سال ۲۰۰۱ نيز تمديد شده است شرکت نوکيا با پرداخت ۱ ميليارد دلار اجازه استفاده از فن آوري هاي شرکت کوالکام براي سرويس هاي تلفن همراه گرفته است.
شرکت نوکيا مدعي است که نبايد براي استفاده از اين فناوري ها هزينه جديدي پرداخت کند در حالي که کوالکام قرار داد خود را با نوکيا تمام شده مي داند. مذاکرات اين دو شرکت کماکان ادامه دارد.
مرکز تحقيق و توسعه ارتباطات مخابراتي بي سيم آمريکا درآمد شرکت آمريکايي Qualcomm يکي از بزرگ ترين توليدکنندگان تجهيزات ميکرو جهان را در فصل اول سال۲۰۰۸ ميلادي ۲.۴ميليارد دلار برآورد کرده است.
اين شرکت همچنين انتظار دارد که حدود۹۵ ميليونCDMA را در کل بازارهاي جهاني عرضه کند و درآمدي در حدود ۲۱۱ميليون دلار به دست آورد.
“پول اي جاکوبز”مدير کوالکام گفت که در حال حاضر تقاضا براي دستگاههايي مجهز به سرويس CDMAروز به روز در حال افزايش است وکوالکام با تمام امکانات در صدد ارتقاي چيپ ست هاي CDMA است.
شرکت نوکيا در سال ۱۸۶۵ در فنلاند تاسيس شده و دفاتر مرکزي آن درشهر “اسپو”  فنلاند قرار دارد.
اين شرکت درزمينه صنعت ارتباط از راه دور و توليد کالاهايي از قبيل گوشي هاي تلفن همراه ، کامپيوتر  ، نرم افزار و سرويس شبکه فعاليت دارد.
درآمد اين شرکت درسال ۲۰۰۷ ميلادي بيش از ۵۱ ميليارد و ۵۸ ميليون يورو و سود خالص آن ۷ ميليارد و ۲۰۵ ميليون يورو اعلام شده است.
تعداد کارکنان اين شرکت تا ۳۱ دسامبر سال ۲۰۰۷ ميلادي ۱۱۲ هزار و ۲۶۲ نفر گزارش شده است.
۱۱۲/ ۱۴

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا