مذاکرات چين و کره شمالي بر سر مديريت فرکانس هاي راديويي

به گزارش گروه اخبار خارجي”موبنا”به نقل از سايت”سلولارنيوز”،يکي از مقامات اگاه در اين باره گفت: اين اولين بار بعد از ارايه فرکانس هاي راديو FM در سال ۱۹۹۰ميلادي است که چين و کره شمالي در زمينه اختلالاتي که در ارايه اين سرويس ها در بخش هاي مرزي اين دو کشور ايجاد مي شود، دنبال راهکار …

به گزارش گروه اخبار خارجي”موبنا”به نقل از سايت”سلولارنيوز”،يکي از مقامات اگاه در اين باره گفت: اين اولين بار بعد از ارايه فرکانس هاي راديو FM در سال ۱۹۹۰ميلادي است که چين و کره شمالي در زمينه اختلالاتي که در ارايه اين سرويس ها در بخش هاي مرزي اين دو کشور ايجاد مي شود، دنبال راهکار مي گردند.
وزارت اطلاعات چين در گزارشي اعلام کرد:در اين زمينه دو يادداشت تفاهم براي کنترل فرکانس هاي تلفن همراه به امضا رسيده است.
اين سازمان در گزارش خود آورده است: سيگنالهاي GSMتلفن همراه چين فوق العاده قوي هستند به طوري که محدوده وسيعي از مناطق مرزي اين کشور با کره شمالي را تحت تاثير قرار مي دهند.
تعداد کاربران تلفن همراه در چين تا پايان ماه اگوست ۲۰۰۷ميلادي حدود ۵۱۵ميليون نفر و ضريب نفوذ تلفن همراه در اين کشور ۳۹.۱درصد اعلام شده است.
در اين کشور دو اپراتور ارتباطي چاينا موبايل و چاينا يونيکام سرويس هاي خود را ارايه مي دهند.
کره شمالي در شرق آسيا ونيمه شمالي شبه جزيره کره قراردارد.
مساحت اين کشور۱۲۲هزار و۷۶۲کيلومتر مربع و جمعيت آن بر طبق آمار سال ۲۰۰۲ميلادي  22ميليون و ۲۲۴هزار نفراعلام شده است.
از تعداد کاربران و ضريب نفوذ تلفن همراه در اين کشور اطلاع دقيقي در دسترس نيست و تنها اپراتور ارتباطي اين کشور “سان نت”مي باشد.
۱۳۴/۱۴

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا