ايران در ۲ سال آينده به ۱۵۰ ميليون گوشي نياز دارد

به گزارش خبرنگار موبنا “صابر فيضي” در مراسم افتتاح پژوهشکده  تلفن همراه گفت:  از سال ۷۳ صنعت  تلفن  همراه در ايران مطرح شده   و با فرازونشيب هاي متفاوتي مواجه بود   به گونه اي که  اين باور وجودنداشت که روزي  تلفن همراه به يکي از ابزار هاي مهم  ارتباطي  تبديل شود.وي با اشاره به قانون بودجه …

به گزارش خبرنگار موبنا “صابر فيضي” در مراسم افتتاح پژوهشکده  تلفن همراه گفت:  از سال ۷۳ صنعت  تلفن  همراه در ايران مطرح شده   و با فرازونشيب هاي متفاوتي مواجه بود   به گونه اي که  اين باور وجودنداشت که روزي  تلفن همراه به يکي از ابزار هاي مهم  ارتباطي  تبديل شود.
وي با اشاره به قانون بودجه سال ۷۶ گفت: در اين قانون تلفن همراه به عنوان يک کالاي لوکس مطرح بود   و براي جلوگيري از گسترش   استفاده از اين  کالا،  حق استفاده از آن از مديران دولتي  سلب  شده بود.
اين مقام مسئول خاطر نشان کرد: برنامه چهارم توسعه  در زمينه  رشد تلفن همراه  در مقايسه با ساير کشورها  مناسب  نبود واين امر بيانگر اين مطلب  است  که يک ديدگاه خاصي   نسبت به اين کالا در آن مقطع زماني مطرح بوده است.
وي ادامه داد: با گذشت زمان  موبايل  به وسيله اي تبديل شد  که بسياري از کارهاي اداري و تجاري به وسيله ان انجام مي شود  وامروزه نياز استفاده  از ان را تمامي افراد حس مي کنند.
مهندس فيضي با بيان اين که بايد  مطابق باتکنولوژي  روز تلفن همراه   تمهيدات خاصي  صورت گيرد ،ادامه داد: بايد از تکنولوژي هاي جديد  در خدمت توسعه کشور استفاده شود.
مدير عامل شرکت مخابرات ايران   حرکت بخش خصوصي براي ايجاد  پژوهشکده  تلفن همراه  را بسيار مفيد ارزيابي کرد و گفت :اميدواريم  با يک  برنامه ريزي کوتاه مدت، مباحث  لازم در اين زمينه پيش بيني شود.
وي خاطرنشان کرد:چنانچه  در زمينه تلفن همراه برنامه ريزي هاي مدوني شکل  گيرد اين صنعت   مي تواند در زمينه  ايجاد  اشتغال  و گسترش توليد داخل  مورد استفاده مناسب واقع شود.
مدير عامل  شرکت مخابرات ايران گفت:  بايد تمرکز  بر روي صنعت  سخت افزار تلفن همراه  محدود شود  به دليل  اينکه  امروزه کاربران   فقط  به دنبال   شکل ظاهري  گوشي نيستند  بلکه به قابليت هاي  گوناگون  آن  توجه دارند.
فيضي ادامه داد:  در حال حاضر  الگوهاي سخت افزاري ارزشي کمتر از ۵۰ درصد   دارد  و اگر بخواهيم  بر مباحث  سخت افزاري   استمرار داشته  داشته باشيم  با مشکل  مواجه مي شويم.
وي  تصريح کرد: در شرايط فعلي کاربران از  کمتر از ۵۰ درصد  سرويس هاي موجود  تلفن همراه استفاده  مي کنند.
وي ياد آور  شد هيچ  مرکز تحقيقاتي در دنيا وجود  ندارد  که  ايرانيان  در آن فعال نباشد ولي در ايران  هيچ  مرکز تحقيقاتي وجودندارد که در اختيار دولت نباشد.
 اين مقام مسئول با اشاره  به فروش  26  اپراتور   جهان  گفت:   در دنيا  توليد گوشي  سير نزولي پيداکرده  و اين صنعت به اشباع رسيده واين روند  در زمينه تلفن ثابت   در ايران نيز به وقوع پيوسته است.
۱۱۷/۱۳

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا