مدل Apple iPhone

اين گوشي در مقايسه با رقيبان خود ، بزرگتر و سنگين تر است.قسمت عمده قاب جلو را يک صفحه نمايش لمسي بزرگ با اندازه ۳.۵ اينچ تشکيل مي دهد . بلندگو بالاي صفحه نمايش قرار گرفته است . کليد حرکتي مدور زير صفحه نمايش وجود دارد . کانکتور استاندارد iPod ، بلندگو و ميکروفون در …

اين گوشي در مقايسه با رقيبان خود ، بزرگتر و سنگين تر است.
قسمت عمده قاب جلو را يک صفحه نمايش لمسي بزرگ با اندازه ۳.۵ اينچ تشکيل مي دهد . بلندگو بالاي صفحه نمايش قرار گرفته است . کليد حرکتي مدور زير صفحه نمايش وجود دارد . کانکتور استاندارد iPod ، بلندگو و ميکروفون در پايين تلفن مشاهده مي شود .
بلندگو در طرف چپ کانکتور و ميکروفن در طرف راست آن قرار دارد . کليد ولوم در طرف چپ گوشي وجود دارد . در اين قسمت يک سوئيچ نيز مشاهده مي شود که گوشي را در حالت Silent (بي صدا) قرار مي دهد . کليد روشن و خاموش ،محل سيم کارت و سوکت ۳.۵ ميلي متري هدفون نيز در قسمت بالاي تلفن در نظر گرفته شده است . لنز دوربين دو مگاپيکسلي در قاب پشت تلفن وجود دارد .


** حافظه داخلي
گوشي Apple iPhone محل کارت حافظه نيز ندارد اما حافظه داخلي آن چهار تا هشت گيگابايت است . اين مقدار حافظه براي ذخيره کردن تعداد زيادي آهنگ کافي است.


 ** صفحه نمايش
 صفحه نمايش تلفن از نوع لمسي است که ۱۶ ميليون رنگ را نشان مي دهد . اندازه صفحه نمايش ۳.۵ اينچ و وضوح آن ۴۸۰ در ۳۲۰ پيکسل است.
 تقريبا تمام عملکردهاي تلفن از صفحه نمايش انجام مي شود . صفحه نمايش بسيار شفاف است و در نور مستقيم خورشيد و محيط هاي روشن بخوبي خوانده مي شود . صفحه نمايش داراي يک حسگر داخلي نور است که بطور اتوماتيک روشنايي صفحه نمايش را مطابق با محيط تنظيم مي کند . امکان غير فعال کردن اين ويژگي نيز فراهم شده است.
 **دوربين
گوشي iPhone داراي يک دوربين دو مگاپيکسل بوده که فاقد کانون اتوماتيک است. منوي دوربين ساده است و تنها گزينه هاي آن ، گرفتن عکس و رفتن به آلبوم عکس است . کيفيت تصاوير از حد متوسط بالاتر است .
رنگ ها بخوبي نشان داده مي شوند . در صورت زياد بودن نور محيط ، قسمت هايي از عکس تيره مي شود . گزينه اي براي فيلمبرداري با iPhone وجود ندارد .
** سخن آخر
اين گوشي که از ماه ژانويه سال ۲۰۰۷ ميلادي وارد بازار جهاني شده است بعد از ورود به بازار تلفن همراه ايران به دليل هزينه بالا چندان مورد استقبال کاربران قرار نگرفت.
هم اکنون اين گوشي به بهاي هشت ميليون و ۲۰۰ هزار ريال فروخته مي شود.
۱۲۹/۱۳

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا