تعهدات برنامه سال ۸۶ درمورد اتصال مدارس به اينترنت عملي شد

به گزارش خبرنگار موبنا به نقل از  روابط عمومي و امور بين الملل شرکت فناوري اطلاعات ، امير حسين محبعلي ،‌ مجري طرح اتصال مدارس کشور به شبکه ملي اينترنت گفت : با اتصال پنج هزارو ۴۱۵ مدرسه به شبکه ملي اينترنت توانسته ايم به کليه تعهدات اهداف کمي برنامه سال ۸۶ تحقق بخشيم .وي …

به گزارش خبرنگار موبنا به نقل از  روابط عمومي و امور بين الملل شرکت فناوري اطلاعات ، امير حسين محبعلي ،‌ مجري طرح اتصال مدارس کشور به شبکه ملي اينترنت گفت : با اتصال پنج هزارو ۴۱۵ مدرسه به شبکه ملي اينترنت توانسته ايم به کليه تعهدات اهداف کمي برنامه سال ۸۶ تحقق بخشيم .
وي در گزارشي از آخرين وضعيت طرح اتصال مدارس کشور به شبکه ملي اينترنت گفت : طي ۱۱ ماه گذشته و با همکاري دست اندرکاران طرح تا کنون به شش هزارو ۴۵۴ مدرسه و ادارات آموزش و پرورش امکانات فني تخصيص داده شده که از اين تعداد ارتباط پنج هزار و ۴۱۵ مدرسه در ۳۰ استان برقرار شده است .
مجري طرح اتصال درادامه گزارش افزود:دو اتصال بعنوان اهداف فوق برنامه در دستور کار قرار دارد که در تلاش هستيم تا در روزهاي باقي مانده سال جاري قسمت عمده اي از اهداف فوق برنامه را نيز پوشش دهيم .
مهندس محبعلي در تشريح طرح اتصال مدارس کشور به شبکه اينترنت ملي اعلام نمود ، ارتباط پنج هزار و ۱۵ مدرسه از طريق فناوري ADSL و توسط بخش غير دولتي ( شرکت هاي  PAP ) برقرار شده است  و ۴۰۰ ارتباط جهت ادارات و مناطق آموزش و پرورش با فناوري G.HDSL توسط بخش دولتي ( مخابرات استانها ) انجام شده  است .
وي همچنين تاکيد کرد ، جهت ارتباطات داير شده تا کنون تعداد ۱۷۳ هزار و ۲۸۰ آدرس IP نيز از شبکه ملي اينترنت واگذار شده است .
شايان ذکر است طرح اتصال مدارس کشور به شبکه ملي اينترنت در چهارچوب اجراي تفاهم نامه اي بين وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات و وزارت آموزش و پرورش و با مديريت و هدايت شرکت فناوري اطلاعات در دست اجر ا مي باشد .
و همچنين اين طرح با مشارکت و همکاري شرکت مخابرات ايران و مخابرات هاي استاني و آموزش و پرورش و شرکت هاي (PAP) و با حمايت دبير خانه شوراي عالي فناوري اطلاعات انجام مي شود .
 117/13

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا