موضوع مزايده Wimax در دستور کار دولت قرار گرفت

 به گزارش خبرنگار” موبنا ” به نقل از روابط عمومي وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات محمود خسروي معاون وزير و رئيس سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي  اظهار داشت: کليات پروانه استفاده از خدمات دسترسي پرسرعت ديتا Wimax تنظيم شده و پس از اعلام نظر دولت، در کميسيون تنظيم مقررات، بررسي خواهد شد. وي افزود: …

 به گزارش خبرنگار” موبنا ” به نقل از روابط عمومي وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات محمود خسروي معاون وزير و رئيس سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي  اظهار داشت: کليات پروانه استفاده از خدمات دسترسي پرسرعت ديتا Wimax تنظيم شده و پس از اعلام نظر دولت، در کميسيون تنظيم مقررات، بررسي خواهد شد.
وي افزود: پس از بررسي و تصويب اين پروانه در کميسيون تنظيم مقررات، مزايده اعطاي مجوز آن برگزار خواهد شد.
معاون وزير ارتباطات در خصوص کليات پروانه استفاده از خدمات دسترسي پرسرعت ديتا گفت: بر اساس اين پروانه در هر استان، به سه اپراتور مجوز فعاليت داده خواهد شد.
وي ادامه داد: با تعيين حق الامتيازهاي متفاوت، به گونه‌اي عمل خواهد شد که استان‌هاي محروم نيز از خدمات دسترسي پرسرعت، بهره‌مند شوند.
رئيس سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي، با بيان اين مطلب که در صورت اجازه دولت، اين مزايده به صورت استاني و ملي برگزار خواهد شد، تصريح کرد: اميدواريم تا پايان سال جاري نتايج بررسي‌ها در دولت مشخص شده و نتيجه به سازمان تنظيم مقررات ابلاغ شود.
وي خاطر نشان کرد: استفاده از فنآوري Wimax در ايجاد دسترسي به پهناي باند بالا در مراکز و موسسات اقتصادي و ايجاد دسترسي در مراکز کم تراکم نظير روستاها بسيار با اهميت است.
خسروي  تأکيد کرد: اميدواريم با برگزاري اين مزايده، امکان حضور سرمايه‌گذاران بزرگ در اين مرحله فراهم شده و شرايط براي رشد بيشتر اين حوزه به وجود آيد.
۱۱۷/۱۳


 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا