مدلN81 هشت گيگابايتي نوکيا

در سمت راست بالاي  اين گوشي کشويي صفحه نمايش، ‏دوربين کوچک موجود در آن قسمت ‏‎۳G‏ بودن گوشي را يادآوري مي کند. در قسمت مياني بالاي گوشي و ‏درست بالاي صفحه نمايش و در يک قطعه مستطيل شکل، اسپيکر برقراري تماس گوشي قرار دارد که اين ‏قطعه پلاستيکي در حقيقت يک دکمه دوگانه (‏Rocker‏) جهت …


در سمت راست بالاي  اين گوشي کشويي صفحه نمايش، ‏دوربين کوچک موجود در آن قسمت ‏‎۳G‏ بودن گوشي را يادآوري مي کند. در قسمت مياني بالاي گوشي و ‏درست بالاي صفحه نمايش و در يک قطعه مستطيل شکل، اسپيکر برقراري تماس گوشي قرار دارد که اين ‏قطعه پلاستيکي در حقيقت يک دکمه دوگانه (‏Rocker‏) جهت استفاده در بازي ها و گالري گوشي است که ‏در مواقع عادي نمي توان آنها را تشخيص داد. در منتهي سمت چپ بالاي صفحه نمايش نيز ‏نام گوشي با رنگ سفيد حک شده است که با توجه به مدل، ‏N81 8GB‏ يا فقط ‏N81‎‏ نوشته شده است. ‏
** صفحه نمايش
صفحه نمايش TFT اين گوشي ۴/۲ اينچي بوده  که قدرت نمايش ۱۶ ‏ميليون رنگ را با رزولوشن ۳۲۰در۲۴۰ پيکسلي خود (‏QVGA‏) داراست.
** باتري
 با کنار زدن درپوش پشت گوشي به باتري ليتيومي ‏‎۱۰۵۰ mAh‎‏ نوکيا مي رسيم که از نوع ‏BP-6MT‏ بوده و زماني که نوکيا براي مکالمه و استفاده از اين باتري ‏تعيين کرده است ۴۱۰ ساعت در حالت ‏Stand-by‏ و چهار ساعت در حالت مکالمه دائم است که اين زمان ها براي ‏استفاده از موسيقي به ۵/۱۱ ساعت و در هنگام بازي به ۵/۶ ساعت بالغ مي گردد.



** پخش کننده
پخش کننده موزيک ‏N81‎‏ دقيقا هماني است که در ساير گوشي هاي هوشمند ديگر نوکيا وجود دارد و ‏به غير از خاصيت حساس به تماس دکمه ‏D-Pad‏ گوشي که تجربه استفاده از اين پلير را رضايت بخش تر مي ‏کند، فرمت هاي قابل پخش در اين گوشي عبارتند از ‏MP3‎‏ ، ‏AAC‏ ، ‏eAAC+‎‏ و ‏WMA‏ . علاوه بر اين ‏Playlist‏ هاي مبتني بر ‏M3U‏ نيز در اين پخش کننده قابل استفاده مي باشند.
** دوربين
دوربين تعبيه شده در ‏N81‎‏ از نوع دو مگاپيکسلي بدون قابليت فوکوس اتوماتيک مي باشد ‏که اين خود در اولين نگاه کمي عجيب مي نمايد چراکه با توجه به کلاسي که اين گوشي در آن قرار دارد ‏انتظار ديدن حداقل يک ۲/۳ مگاپيکسلي در اينجا انتظار آنچنان زيادي نيز نبود.
به غير از حذف ماکرو و فوکوس اتوماتيک ، اضافه شدن ‏خطوط اصطلاحا ‏Grid‏ به صفحه نمايش در حين عکاسي است که در هنگام عکاسي مي توانند کمک زيادي ‏براي گرفتن يک عکس دقيق بنمايند .
‏ کيفيت فيلمبرداري دوربين اصلي گوشي نيز مانند ‏عکاسي آن چيزي در حد متوسط رو به پائين است چراکه اين دوربين به فرم ‏VGA‏ و با ۱۵ فريم در ثانيه ‏فيلمبرداري مي کند که اگرچه ميزان زيادي نيست وليکن براي بسياري از کاربرد ها کفايت مي کند.‏
** حافظه
حافظه داخلي اين گوشي هشت گيگابايتي بوده که به همين دليل اين مدل نوکيا فاقد حافظه جانبي است.
** سخن آخر
اين گوشي بعد از زمان عرضه در بازار تلفن همراه به دليل کشويي بودن و حافظه بالا مورد استقبال اکثر مشتريان قرار گرفت و هم اکنون با گارانتي رسمي به بهاي چهار ميليون و ۸۰۰ هزار ريال به فروش مي رسد.
۱۲۹/ ۱۳

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا