اینترنت وایمکس یا ADSL؟

مشکلات ارتباطی و زیرساختی دلیلی برای استقبال از وایمکس در کشور    ناصرعلی سعادت در گفت‌وگو با خبرنگار فن‌آوری اطلاعات خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، اظهار کرد: ارائه سرویس‌های وایمکس و ADSL هیچ تداخلی با هم ندارند و با ورود وایمکس، ADSL فروش خود را خواهد داشت.او ادامه داد: وایمکس سرویسی است که بیش‌تر برای اماکنی مورد استفاده …

مشکلات ارتباطی و زیرساختی دلیلی برای استقبال از وایمکس در کشور    
ناصرعلی سعادت در گفت‌وگو با خبرنگار فن‌آوری اطلاعات خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، اظهار کرد: ارائه سرویس‌های وایمکس و ADSL هیچ تداخلی با هم ندارند و با ورود وایمکس، ADSL فروش خود را خواهد داشت.
او ادامه داد: وایمکس سرویسی است که بیش‌تر برای اماکنی مورد استفاده قرار خواهد گرفت که امکان بهره‌مندی از سرویس ADSL را ندارند. این سرویس به دلیل جوان بودن در جهان هم خیلی عمومیت نیافته و عمدتا برای کاربری اینترنت از ADSL استفاده می‌شود.
وی افزود: همان طور که در برخی شرکت‌ها از سرویس WIFI به عنوان کمک استفاده می‌گیرند؛ وایمکس نیز می‌تواند در کنار ADSL قرار بگیرد و حتی در مواردی که امکان بهره‌مندی از فیبر نوری و کابل کشی نیست مورد استفاده باشد اما اینکه جایگزین ADSL شود امکان‌پذیر نیست حداقل در حال حاضر این اتفاق نخواهد افتاد.
این کارشناس با اشاره به پروانه وایمکس و مفاد آن خاطر نشان کرد: شرکت‌های مجری پروژه وایمکس بر طبق پروانه اجرای کار، اجازه ارائه سرویس در حال حرکت را ندارند و تنها قادر خواهند بود برای سرویس‌های ثابت امکانات وایمکس را ارائه دهند.
سعادت سرویس وایمکس را در حوزه رقابتی، رقیب سرویس‌های نسل سوم در موبایل عنوان و اظهار کرد: اگر بنا به نگاه رقابتی ورود وایمکس به عرصه ارتباطات و اطلاعات باشد، وایمکس رقیب سرویس‌های ۳G موبایل است که البته تا زمانی که اجازه ارائه سرویس‌های در حال حرکت را ندارد، نیز این موضوع چندان مطرح نیست بنابراین مقایسه وایمکس با ADSL اشتباه است.
به گفته او کاربری صحیح وایمکس در سرویس‌های در حال حرکت معنا پیدا می‌کند علاوه بر این که در جایی قابلیت استفاده دارد که ارتباط سیم، شبکه‌های سیمی و فیبر نوری وجود ندارد و استفاده از وایمکس راحت‌تر است.
وی درباره قیمت سرویس وایمکس و تفاوت آن با ADSL، با ابراز بی‌اطلاعی از تعرفه سرویس وایمکس گفت: با توجه به سرمایه‌گذاری سنگینی که در راه‌اندازی این سرویس شده است فکر نمی‌کنم قیمت ارزانی داشته باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا