مخابرات با دولت خداحافظی می کند

به گزارش خبرنگار سازمان خبری موبنا بزرگترین معامله بورس ایران با واگذاری ۵۰ درصد به علاوه یک سهام مخابرات معادل ۲۲ میلیارد و ۹۳۶ میلیون و ۸۲۷ هزار و ۸۳۷ سهم با قیمت هر سهم ۳۴۰۰ ریال و ارزش کل حدود ۷۹ هزار میلیارد ریال انجام خواهد شد.بر اساس مصوبه هیأت عالی واگذاری، متقاضیان خواهان …

به گزارش خبرنگار سازمان خبری موبنا بزرگترین معامله بورس ایران با واگذاری ۵۰ درصد به علاوه یک سهام مخابرات معادل ۲۲ میلیارد و ۹۳۶ میلیون و ۸۲۷ هزار و ۸۳۷ سهم با قیمت هر سهم ۳۴۰۰ ریال و ارزش کل حدود ۷۹ هزار میلیارد ریال انجام خواهد شد.
بر اساس مصوبه هیأت عالی واگذاری، متقاضیان خواهان خرید اقساطی سهام باید حداقل ۲۰ درصد ارزش معامله را به صورت نقد و ۸۰ درصد مابقی را با احتساب سود فروش اقساطی ۸ ساله با فواصل زمانی ۶ ماه پرداخت کنند.
تاکنون ۲۰ درصد سهام شرکت مخابرات ایران در قالب سهام عدالت، ۵ درصد به صورت عرضه در بورس و ۵ درصد دیگر نیز به عنوان سهام ترجیحی به کارمندان این شرکت واگذار شده است.
با احتساب واگذاری ۵۰ درصد سهام شرکت مخابرات ایران، میزان سهام واگذار شده به ۸۰ درصد خواهد رسید.
شرکت مخابرات ایران از جمله شرکتهای صدر اصل ۴۴ است که مطابق قانون تنها ۲۰ درصد سهام آن باید  دولتی باقی بماند.
دو کنسرسیوم پیشگامان کویر یزد و توسعه اعتماد مبین متشکل از شرکت های توسعه اعتماد ، گسترش الکترونیک مبین ایران (سهامی خاص) و شهریار مهستان به عنوان چند شرکت سرمایه گذاری در استان های تهران و خراسان در فرآیند عرضه بلوک سهام مخابرات شرکت کرده و موفق به دریافت مجوز انجام معامله شده اند .
براساس این قرارداد، موافقت شده که در صورت حضور شریک خارجی واجد شرایط، هر یک از شرکاء به نسبت سهام خود برای واگذاری تا ۴۹ درصد از سهام مزبور به طرف خارجی اقدام کنند.
۵ درصد سهام اولیه شرکت مخابرات ایران برای کشف قیمت مردادماه سال گذشته واگذار شده بود.
۱۲۸/۲۰

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا