نگاهی به مرورگر نوکیا

به گزارش گروه اخبار خارجی موبنا به نقل از پی سی ورد، در حالی که مرورگرهای Pre, iPhone و Android برای گوشی های مجهز به صفحه نمایش لمسی طراحی شده اما مرورگر S60 نوکیا که برای استفاده در گوشی های لمسی نوکیا طراحی شده به نسخه قدیمی تر S60 بر می گردد که برای استفاده …

به گزارش گروه اخبار خارجی موبنا به نقل از پی سی ورد، در حالی که مرورگرهای Pre, iPhone و Android برای گوشی های مجهز به صفحه نمایش لمسی طراحی شده اما مرورگر S60 نوکیا که برای استفاده در گوشی های لمسی نوکیا طراحی شده به نسخه قدیمی تر S60 بر می گردد که برای استفاده در گوشی های مجهز به صفحه نمایش لمسی طراحی نشده است. بر این اساس ممکن است این مرورگر با محدودیت هایی روبه رو باشد.
مرورگر S60 به کاربران امکان می دهد که صفحه خانگی شان را خودشان تنظیم کنند همانند کاربردی که مرورگرها در رایانه های شخصی دارند.
اما این تنظیم کردن به یک عملکرد اضافی نیاز دارد پیش از اینکه کاربر شروع به مرورگری کند.
برای وارد کردن یک آدرس کاربر باید کلید Go را فشار دهد سپس آدرس را وارد کنید و دوباره کلید Go را برای مرورگری صفحه ای که نیاز دارید وارد کند.
با وارد کردن آدرس در بخش بالای صفحه نمایش بخشی با عنوان یادداشت در کنار صفحه نمایش ظاهر می شود که اطلاعاتی در حالی که صفحه در حال بارگذاری است ارایه می دهد.
دو ردیف کلید در بخش پایینی مرورگر وجود دارد که ردیف اول شامل منو با بخش جستجوی کلمات کلیدی و صفحات دوباره بارگذاری شده است .
همچنین کلیدهایی وجود دارد که به کاربر امکان زوم کردن روی صفحات را می دهد.
دومین ردیف شامل دو کلید است که یکی آپشن های بیشتری را نشان می دهد و دیگری امکان بازگشت به صفحات قبلی را برای کاربر فراهم می کند.
برخلاف آیفون و Pre پالم و اندرویید، بخش وارد کردن آدرس اینترنتی در مرورگر S60 نوکیا امکان تغییر اندازه به شکل خودکار را ندارد و تنظیم اندازه و سازگار شدن با سایز صفحه نمایش در این مرورگر وجود ندارد.
برای تغییر پنجره های باز شده لازم است کاربر کلید آپشن را فشار دهد سپس عملکرد ‘Switch Window’ را انتخاب کند.
باز شدن یک صفحه جدید بر روی مرورگر S60 همانند گوشی های آی فون و Pre پالم ساده نیست.
ذخیره تصاویر با مرورگر S60 نوکیا خیلی خسته کننده است. برای این کار در ابتدا لازم است بخش  ‘Options’، ‘Display Options’ و ‘View Images’ باز شود و سپس صفحه لیستی از تصاویر را به نمایش می گذارد.
پس از اینکه تصاویر برای ذخیره شدن انتخاب شد اطلاعات قبلی باز هم ظاهر می شود و کاربر باید کلید ‘Options’، ‘Save’، , ‘Select phone or memory card’  و سپس ‘OK’ را انتخاب کند.
۱۳۵/۱۹

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا