نمونه اولیه گوشی تلفن همراه برای نابینایان ساخته شد

به گزارش گروه اخبار خارجی موبنا به نقل از ” دیزاین کریو” ، گوشی یاد شده با نام B-Touch Braille معرفی شده است.گوشی یاد شده ساده تر از گوشی های دارای صفحه لمسی موجود در بازاراست و دارای کلیدهای لمسی برای کمک به نابینایان به منظور برقراری ارتباط تلفنی است.پیشرفت سریعی که در زمینه طراحی و …

به گزارش گروه اخبار خارجی موبنا به نقل از ” دیزاین کریو” ، گوشی یاد شده با نام B-Touch Braille معرفی شده است.
گوشی یاد شده ساده تر از گوشی های دارای صفحه لمسی موجود در بازاراست و دارای کلیدهای لمسی برای کمک به نابینایان به منظور برقراری ارتباط تلفنی است.
پیشرفت سریعی که در زمینه طراحی و ساخت گوشی های تلفن همراه جدید با قابلیت های گاه بی نظیر و حتی کم نظیر با استفاده از فن آوری های نوین صورت گرفته ، ناخودآگاه تهدیدی برای منزوی کردن هرچه بیشتر نابینایان در استفاده از این وسیله کارآمد و مفید شده است.
چرا که طراحی و تعریف منوهای پیچیده و پیشرفته و صفحه کلیدهای دارای فن آوری نوین ،استفاده از این گوشی ها عملا برای نابینایان امکان پذیر نیست .
باتوجه به موارد ذکر شده ، طراحی و ارایه میان افزارهای ساده مبتنی بر استفاده از لغات یا کدهای بریل می تواند کمک شایانی برای تولید گوشی های تلفن همراه بشمار آید به نحوی که نابینایان بتوانند براحتی با استفاده از آنها ارتباط و تماس تلفنی برقرارکنند.
این گوشی طوری طراحی شده که انتهای آن یک حلقه تعبیه شده که کاربر نابینا با استفاده از آن می تواند برای دسترسی راحت تر ، گوشی را به گردنش بیاویزد .
جزییات درباره قابلیت ها و سیستم های گوشی یاد شده منتشر نشده است.
۱۳۱/۲۰

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا