توسعه فناوری اطلاعات می تواند بیکاری تحصیلکرده ها را کاهش دهد

“ناصر غانم زاده” روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، گفت: اشتغالزایی در فناوری اطلاعات بیش از سایر صنایع است و می تواند بعنوان راهکاری برای حل معضل بیکاری اقشار تحصیلکرده به کار گرفته شود.وی با بیان اینکه سرمایه مورد نیاز برای ایجاد اشتغال در صنایع به ازای هر شغل به طور متوسط …

“ناصر غانم زاده” روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، گفت: اشتغالزایی در فناوری اطلاعات بیش از سایر صنایع است و می تواند بعنوان راهکاری برای حل معضل بیکاری اقشار تحصیلکرده به کار گرفته شود.
وی با بیان اینکه سرمایه مورد نیاز برای ایجاد اشتغال در صنایع به ازای هر شغل به طور متوسط ۵۰۰ میلیون ریال است، افزود: برای ایجاد یک شغل در رشته فناوری اطلاعات، یک پنجم این رقم یعنی ۱۰۰ میلیون ریال کافی است.
غانم زاده گفت: مزیت دیگر فناوری اطلاعات، ارزش افزوده بالای این رشته است، بطوری که ارزش افزوده حاصل از فعالیت در این رشته دست کم ۱۰ برابر سایر صنایع است، بنابراین اگر در این زمینه سرمایه گذاری شود نه تنها میزان اشتغال بصورت تصاعدی بالا خواهد رفت، بلکه میزان درآمدزایی بیشتری را شاهد خواهیم بود.
به گفته ی این کارآفرین، اگر یک سایت مانند فیس بوک و یا سایر سایت های اجتماعی که نیاز به سرمایه اندکی دارد در کشور ایجاد شود و کاربر جذب کند، درآمدزایی آن بیشتر از صنایعی است که نیاز به سرمایه گذاری بالا دارد.
غانم زاده، فعالیت در فناوری اطلاعات را نیازمند، مهیا شدن زیرساخت ها دانست و گفت: افزایش پهنای باند و سرعت اینترنت، از ضروری ترین نیازهای رشته فناوری اطلاعات است و توسعه در این رشته منوط به پهنای باند مناسب و ارزان شدن هزینه استفاده از اینترنت است.
وی افزود: در زمان حاضر کاربران ایرانی از پهنای باند و قیمت مناسب برای اینترنت برخوردار نیستند و در زمینه کیفیت و قیمت اینترنت یکی از کشورهای رده پایین هستیم که حتی از افغانستان نیز عقب تریم، برای مثال قیمت اینترنت در پاکستان یک پنجم ایران است.
غانم زاده گفت: شرایط فعلی برای توسعه فناوری اطلاعات مناسب نیست، برای مثال اگر کسی بخواهد سایت تجارت الکترونیکی راه اندازی کند، نخست باید اینترنت با سرعت مناسب
داشته باشد تا کاربر کافی جذب کند، نبود این زیرساخت ها امکان فعالیت درتجارت الکترونیکی
را بسیار محدود می کند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا