ویژگی خریدار سهام بلوکی مخابرات تشریح شد

به گزارش ایسنا، تاکنون۲۰ درصد سهام مخابرات به سهام عدالت، ۵ درصد عرضه در بورس و ۵ درصد دیگر به عنوان سهام ترجیحی به کارگزاران و کارمندان این شرکت واگذار شده است. این در حالی است که با احتساب واگذاری پنج درصد به اضافه یک سهم سهام شرکت مخابرات ایران، میزان سهام واگذار شده به …

به گزارش ایسنا، تاکنون۲۰ درصد سهام مخابرات به سهام عدالت، ۵ درصد عرضه در بورس و ۵ درصد دیگر به عنوان سهام ترجیحی به کارگزاران و کارمندان این شرکت واگذار شده است. این در حالی است که با احتساب واگذاری پنج درصد به اضافه یک سهم سهام شرکت مخابرات ایران، میزان سهام واگذار شده به ۸۰ درصد می‌رسد.
گفتنی است مخابرات از شرکتهای صدر اصل ۴۴ است و مطابق قانون۲۰ درصد مابقی سهام آن دولتی باقی خواهد ماند. در این میان کنسرسیوم توسعه اعتماد مبین متشکل از چند شرکت سرمایه‌گذاری در استان‌های تهران و خراسان است که برخی از آنها نیز در زمینه تخصصی مخابرات و الکترونیک فعالیت دارند، در فرآیند عرضه بلوک سهام مخابرات شرکت کرده و موفق به دریافت مجوز انجام معامله شده‌اند.
بر اساس این گزارش، کنسرسیوم توسعه اعتماد مبین متشکل از ۳ شرکت ثبت شده در استانهای تهران و خراسان با عقد قرارداد مشارکتی با نسبت‌های شرکت گسترش الکترونیک مبین ایران به نسبت ۴۶ درصد، شرکت توسعه اعتماد به نسبت ۴۶ درصد و شرکت شهریار مهستان به نسبت ۸ درصد وارد بازار رقابت شده است.
بر اساس این قرارداد، موافقت شده که در صورت حضور شریک خارجی واجد شرایط، هر یک از شرکاء به نسبت سهام خود اقدام به واگذاری تا ۴۹ درصد از سهام مزبور به طرف خارجی کنند. در این راستا کنسرسیوم نیز به طور موازی با چند اپراتور بزرگ مخابراتی و شرکت‌های سرمایه‌گذاری‌ خارجی مذاکره نموده و در مرحله تصمیم‌گیری و نهایی کردن شراکت با یکی از آنها است.  

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا