شگفتی MacWorld امسال

 یکی از نکاتی که سمینار اخیر اپل را از سایر سمینارها متمایز کرده بود خبر سلامت استیو جابز بود. قبل از این سمینار شایع شد که پس از بازگشت جابز به اپل دوباره حال او نامساعد شده و شاید به سمینار نرسد اما وی مانند همیشه با یک تیشرت مشکی و شلوار لی ، با …

 یکی از نکاتی که سمینار اخیر اپل را از سایر سمینارها متمایز کرده بود خبر سلامت استیو جابز بود. قبل از این سمینار شایع شد که پس از بازگشت جابز به اپل دوباره حال او نامساعد شده و شاید به سمینار نرسد اما وی مانند همیشه با یک تیشرت مشکی و شلوار لی ، با صورتی اصلاح نشده روی صحنه حاضر شد و طی یک سخنرانی جذاب محصولات جدید اپل را معرفی کرد. استیو جابز علاوه بر اینکه یک مدیر توانا و مهندس خلاق است ، یک سخنور توانایی نیز محسوب می شود.  سخنرانی های استیو جابز در معرفی محصولات اپل یکی از دلایل اصلی موفقیت آنها در بازار تجهیزات IT محسوب می شود.

پیش  از سمینارهای MacWorld این شرکت ، همیشه شایعات زیادی درباره نوآوری هایی که اپل قصد ارائه آنها را دارد بر سر زبان ها می افتد و سکوت اپل به این شایعات بیشتر امن می زند. سمینار اخیر اپل هم از این قاعده مستثنی نبود. اخبار ضد و نقیض زیادی در رابطه اتفاقاتی که قرار بود در این سمینار رخ دهد منتشر شده بود. به عنوان نمونه انتظار می رفت که یک iPod Touch به همراه یک دوربین معرفی شود. یا آلبوم بیتل ها بالاخره پس از درخواست های زیاد ردر فروشگاه iTunes عرضه شود. همچنین انتظار می رفت حداقل یک عکس از تبلت جدید اپل به صورت رسمی منتشر شود.

اما هیچ یک از اتفاقات فوق نیفتاد. اصلی ترین محصول معرفی شده در سمینار امسال یک iPod Shuffle انقلابی است که از دوربین فیلم برداری ، میکروفون ، اسپیکر ، رادیو FM و البته قابلیت پخش موسیقی برخوردار است. اپل این پخش کننده موسیقی را در ۹ رنگ متالیک به بازار عرضه کرده است. اندازه های این مدل جدید درست همانند سلف آن است و از ضخامت ۵ میلی متر بهره می برد. البته مانیتور در این مدل کمی بزرگ تر شده و اندازه آن به ۲.۲ اینچ رسیده است.

 این محصول را می توان یک ابزار جاسوسی خیلی کارآمد به حساب آورد چراکه در رده قیمتی خود ، کوچک ترین دوربین فیلم برداری دیجیتالی محسوب می شود که به اندازه دو انگشت است! دوربین تعبیه شده روی این دستگاه قادر به عکاسی نیست و تنها فیلم برداری می کند. دلیل عدم تعبیه لنز عکاسی در این دستگاه ، ضخامت کم آن است. کیفیت فیلم برداری این iPod از گوشی های موبایل بیشتر و از کم کوردرهای نیمه حرفه ای کمتر است. زمان فیلم برداری دوربین این دستگاه بسته به ظرفیت ۸ یا ۱۶ ساعت تخمین زده شده است.

یکی دیگر از قابلیت های جالب این دستگاه سنسور شمارنده قدم ها است. اگر این قابلیت فعال باشد iPod قدم های شما را می شمارد و سرعت و مسافت طی شده را هم به شما اعلام می کند.

۱۵/۱۹

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا