عرضه تلفن ثابت اعتباری در استان فارس عملیاتی نشد

چنگیز امیری در گفت وگو با خبرنگار سازمان خبری موبنا با بیان اینکه اولین مرکز تلفن ثابت اعتباری با ۴۰ هزار شماره در استان فارس با موفقیت راه اندازی شد که به صورت آزمایشی بود ، اظهار داشت: از آنجایی که مراکز مخابرات استان فارس توانمندی فنی برای اجرای این طرح ندارند ، فعلا راه …

چنگیز امیری در گفت وگو با خبرنگار سازمان خبری موبنا با بیان اینکه اولین مرکز تلفن ثابت اعتباری با ۴۰ هزار شماره در استان فارس با موفقیت راه اندازی شد که به صورت آزمایشی بود ، اظهار داشت: از آنجایی که مراکز مخابرات استان فارس توانمندی فنی برای اجرای این طرح ندارند ، فعلا راه اندازی تلفن ثابت اعتباری متوقف شده است.
وی گفت: مراکز تلفن ثابت استان فارس مجهز به تجهیزات۲۰ سال گذشته هستند و برای اجرای تلفن ثابت اعتباری این تجهیزات باید به روز شود.
امیری با تاکید براینکه سوئیچ هایی که امروزه تولید می شوند توانایی ارائه تلفن اعتباری را دارند ، ادامه داد: اما نمی توان از این سوئیچ ها برای تجهیزاتی که در گذشته نصب شده استفاده کرد.
وی با اشاره به هزینه بالای راه اندازی تلفن ثابت اعتباری ، خاطرنشان کرد: با راه اندازی NGN در کشور که واسطی مابین سیستم های جدید و قدیم شده ، این مشکلات حل خواهد شد و تلفن ثابت اعتباری قابل عرضه می شود.
به گفته مدیرعامل شرکت مخابرات فارس ، راه اندازی تلفن ثابت اعتباری بسیاری از مشکلات فعلی تلفن های ثابت را مانند کنتورگیری ، شارژینگ و صدور قبض حل خواهد کرد.
طبق پروانه شرکت مخابرات هزینه اتصال تلفن ثــابت اعتبـاری ( پیش پرداخت ) به ازاء هر خط ، مبلغ یکصد هزار ریال درنظر گرفته شد و عوارض و مالیات متعلقه آن ،طبق قانون قابل وصول است.   
طبق ماده ۹ پروانه شرکت مخابرات ایران، تعرفه خدمات پیش پرداخت مخابرات می تواند تا حداکثر ۵۰ درصد بیش تر از خدمات پس پرداخت این شرکت باشد.
براین اساس تعرفه مکالمات تلفن ثابت اعتباری توسط شرکت مخابرات ایران تعیین خواهد شد و مشترکان برای استفاده از این نوع تلفن باید کارت شارژ خریداری کنند.
طرح راه اندازی تلفن ثابت اعتباری یکپارچه نبوده و هر استان باید بصورت جداگانه نسبت به اجرای این طرح اقدام کند.
۱۲۸/۲۰

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا