کاهش زمان قطعی های فیبر نوری در پنج ماهه نخست امسال

به گزارش خبرنگار سازمان خبری موبنا به نقل از روابط عمومی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، محمد باقر ظهوری فر اظهار داشت: کاهش زمان قطعی ها در حالی محقق شده که شبکه فیبرنوری همچنان در حال توسعه است.وی افزود: توسعه شبکه فیبرنوری موجب پراکندگی بیشتر آن شده و همین امر نیز احتمال آسیب دیدگی را …

به گزارش خبرنگار سازمان خبری موبنا به نقل از روابط عمومی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، محمد باقر ظهوری فر اظهار داشت: کاهش زمان قطعی ها در حالی محقق شده که شبکه فیبرنوری همچنان در حال توسعه است.
وی افزود: توسعه شبکه فیبرنوری موجب پراکندگی بیشتر آن شده و همین امر نیز احتمال آسیب دیدگی را بیشتر می کند اما با تمهیدات اندیشیده شده مدت زمان قطعی فیبرنوری نسبت به زمان مشابه سال گذشته کاهش داشته است.
مدیر عامل شرکت ارتباطات زیرساخت در خصوص دلایل تحقق این امر گفت: استفاده از ضابطین مخابرات جهت اطلاع از حفاری ها برای راهنمایی، ایجاد مسیرهای پشتیبان و اصلاح نقشه های اجرایی از جمله دلایل کاهش این قعطی ها بوده است.
وی خاطر نشان کرد: در حال حاضر، بیش از ۶۰ درصد از مسیرهای نقاط اصلی فیبرنوری دارای دو یا سه مسیر هستند و مابقی نقاط اصلی نیز تا پایان سال سه مسیره می شوند.
ظهوری فر با اشاره به وضعیت شبکه زیرساخت تصریح کرد: در حال حاضر حدود ۴۲ هزار مگابیت ظرفیت سازی صورت گرفته که تا پایان سال این میزان به ۴۵ هزار مگابیت افزایش خواهد یافت.
وی ادامه داد: پیش از این تنها راه ارتباطی کشور با خارج از مسیر جاسک- فجیره تأمین می شد.
مدیر عامل شرکت زیرساخت تأکید کرد: این درحالی است که با تلاش های صورت گرفته طی چند سال گذشته، مسیرهای گناوه، بندرعباس، بازرگان ، آستارا نیز برای این منظور پیش بینی شده است.
وی افزود: در آینده نزدیک مسیر چابهار نیز به این نقاط افزوده خواهد شد.
مدیر عامل شرکت ارتباطات زیرساخت اظهار داشت: سال گذشته دستورالعمل جدید تعیین خسارت شبکه فیبرنوری اجرایی شده که امیدواریم شاهد کاهش بیش از پیش قطعی های شبکه فیبرنوری باشیم
۱۱۷/۲۰

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا