از هک شدن مودم وای فای خود جلوگیری کنید

احتمالا شما نیز بارها مورد سوء استفاده دزدان وای فای قرار گرفته‌اید، یا برایتان پیش آمده که حجم اینترنت‌تان بی‌جهت کم شود ولی دلیل آن را ندانید!

موبنا – برای جلوگیری از این عمل، اپلیکیشن‌هایی روانه بازار شده‌اند که شما را در شناسایی افراد سودجو یاری می‌کنند. امروز نیز قصد معرفی یکی دیگر از این نرم افزارها را داریم: Wifi Inspector

جهت نصب این اپلیکیشن کاربردی بر روی گجت‌های اندرویدی خود، می‌توانید از طریق مارکت‌های پلی استور و کافه بازار اقدام کنید.

نگاهی به برنامه

با ورود به برنامه، ابتدا کلیه اطلاعات وای فای شما نمایان می‌شوند؛ این اطلاعات شامل «آدرس آی پی، مک آدرس، سرعت، دی ان اس و …» هستند. wifi inspectorسپس با لمس دکمه «INSPECT NETWORK» نرم افزار شروع به اسکن دستگاه‌هایی می‌کند که به مودم شما متصل هستند. اطلاعات مربوط به مک آدرس و آدرس آی پی این دستگاه‌ها نیز به صورت فهرست وار به نمایش درآمده تا موارد مشکوک را تشخیص دهید.

شاید برایتان سوال پیش بیاید که دانستن این اطلاعات چه سودی به حالتان دارد؟ پاسخ این است که شما با استفاده از اطلاعات مربوط به مک آدرس اشخاص سوء استفاده‌گر می‌توانید وارد تنظیمات مودم خود شده و دسترسی این آی پی‌ها را برای همیشه قطع کنید.

کار با Wifi Inspector به همین سادگیست، در ادامه به بررسی نقاط قوت و ضعف این نرم افزار کارآمد خواهیم پرداخت.

نقاط قوت:wifi inspector

• کمک به شناسایی دستگاه‌های متصل به وای‌فای

• حجم کم

• ارائه اطلاعات دقیقی از آدرس دستگاه‌ها

نقاط ضعف:

• مشاهده نشد

اپلیکیشن Wifi Inspector را بر روی دستگاه خود نصب کرده و وای فای خانه یا محل کار خود را تحت نظر داشته باشید. توجه به این نکته که در حال حاضر بیش از یک میلیون کاربر در حال استفاده از این نرم افزار هستند، گواه روشنی بر مفید و کاربردی بودن آن است.

کافه‌بازار گوگل‌پلی
  • از هک شدن مودم وای فای خود جلوگیری کنید
  • از هک شدن مودم وای فای خود جلوگیری کنید
  • از هک شدن مودم وای فای خود جلوگیری کنید
 منبع: پانوشت

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا