امسال تاکسی‌های هوایی در آسمان دبی پرواز می‌کنند (+عکس)

آزمایش‌های عملی از فصل چهارم سال ۲۰۱۷ میلادی آغاز می‌شوند و پروژه نهایی طوری پیش‌ می‌رود که ظرف پنج سال آینده تاکسی‌های هوایی در آسمان دبی به پرواز درمی‌آیند.

موبنا، رضا خواجه‌وند – سازمان دولتی حمل‌ و نقل و جاده‌های دبی (RTA) قرارداد جدیدی را با شرکت آلمانی «وُلوکوپتر» منعقد کرده است تا به صورت آزمایشی تاکسی‌های پرنده در این شهر مورد استفاده قرار بگیرند. شرکت «وُلوکوپتر» برای سال‌های طولانی فناوری‌های مختلف را برای سفرهای درون‌شهری ایمن و بدون آلایندگی هوا توسعه داد و در این مدت همکاری‌های گسترده با سازمان‌های هوانوردی و استاندارد سراسر جهان را به انجام رساند تا از این طریق بتواند نحوه نقل و انتقالات شهری را تغییر دهد.

امسال تاکسی‌های هوایی در آسمان دبی پرواز می‌کنند (+عکس)

«وُلوکوپتر» بر این مسئله تاکید دارد که پرواز به عنوان یک گزینه عادی برای هر یک از شهروندان تبدیل شود و از این طریق سیستم حمل و نقل شهری را تغییر دهد. این شرکت که دفتر مرکزی آن در شهر کارلسروهه آلمان واقع شده است در سال ۲۰۱۱ میلادی نخستین مولتی‌کوپتر الکتریکی جهان با قابلیت کنترل از راه دور توسط انسان را به پرواز درآورد. آخرین محصول ساخته شده در این شرکت که با نام «وُلوکوپتر ۲اکس» شناخته می‌شود نام این شرکت را به عنوان بزرگترین تولیدکننده هلی‌کوپترهای خودران و ایمن در جهان معرفی کرد.

امسال تاکسی‌های هوایی در آسمان دبی پرواز می‌کنند (+عکس)

این محصول که به طور کامل در کشور آلمان ساخته شده است ۱۸ پره چرخنده را در بخش فوقانی خود شامل می‌شود، قدرت موتور آن برای پروازهای مستمر و طولانی تعریف شده است، و سیستم‌های هوشمند خودکار در آن باعث شده‌ میزان اطمینان به دستگاه به حداکثر برسد. فناوری مذکور هم‌اکنون قرار است برای انجام آزمایش‌های بیشتر به شهر دبی برود و البته در مراحل نخست در شرایط آب و هوایی مناسب به پرواز درآید.

امسال تاکسی‌های هوایی در آسمان دبی پرواز می‌کنند (+عکس)

«الکساندر زوسِل» یکی از بنیانگذاران شرکت «وُلوکوپتر» که تحقیقات گسترده روی پایتخت‌های بزرگ جهان را آغاز کرده است تا از این طریق بتواند خطوط تاکسی پرنده را در آنها راه‌اندازی کند در این خصوص گفت: «ما دبی را به عنوان یکی از پیشروترین شهرهای جهان برای توسعه فناوری‌های هوانوردی می‌دانیم. آزمایش‌های عملی از فصل چهارم سال ۲۰۱۷ میلادی آغاز می‌شوند و پروژه نهایی به صورت پیش‌ می‌رود که ظرف پنج سال آینده تاکسی‌های هوایی در آسمان دبی به پرواز درمی‌آیند».

امسال تاکسی‌های هوایی در آسمان دبی پرواز می‌کنند (+عکس)

دبی در نظر دارد در ابتدای سال ۲۰۳۰ میلادی بیش از ۲۵ درصد مسافران شهری خود را به کمک تاکسی‌های هوایی جابه‌جا کند. با توجه به اینکه اتفاق مذکور برای نخستین بار در جهان انجام می‌شود تا تاکسی‌های خودران هوایی مسافران را جابه‌جا کنند، دولت امارات از شرکت «وُلوکوپتر» خواسته است پشتیبانی‌های بیشتری را از این پروژه انجام دهد. نخستین دلیلی که «وُلوکوپتر» به عنوان شرکت تولیدکننده این تاکسی‌ها در دبی انتخاب شد این بود که فناوری آلمانی با آخرین استانداردهای امنیتی جهان به تولید رسید.

امسال تاکسی‌های هوایی در آسمان دبی پرواز می‌کنند (+عکس)

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا