معرفی بازی: Tiny Archers

مدل‌های مختلفی از بازی‌های مربوط به دفاع از قلعه منتشر شده‌اند که هر کدام ویژگی خاص خود را دارند. Tiny Archers این سبک را با تیر و کمان تلفیق کرده و نتیجه کار یک بازی مفرح، ساده و در عین حال جذاب است.

موبنا – داستان بازی بسیار ساده‌ است و در یک میان‌پرده چند ثانیه‌ای روایت می‌شود. قلعه انسان‌ها (در مراحل بازی دورف‌ها و الف‌ها) بیرون از جنگل بنا شده و گوبلین‌ها و اورک‌ها قصد تصاحب آن را دارند. اما برای رسیدن به قلمرو آن‌ها باید از سد یک کمان‌دار زبده که بالای برج مراقبت ایستاده بگذرند.

معرفی بازی: Tiny Archers

گیم‌پلی بازی به این صورت است که شما بالای برجی ایستاده‌اید و باید دشمنانی که به سمت شما می‌آیند را هدف بگیرید. در ابتدا این گوبلین‌ها از یک مسیر مستقیم به سمت شما حمله‌ور می‌شوند اما کم‌کم مسیر‌ها جانبی نیز برای حمله به سمت شما در نظر می‌گیرند و در آن واحد از چند سمت به سمت برج یورش می‌برند. اگر گوبلین‌ها با برج برسند، زیر برج منتظر باقی دوستنشان می‌شوند تا وقتی که به سه نفر برسند و بتوانند با بالارفتن از هم شما را به چنگ بیاورند.

معرفی بازی: Tiny Archers

چیزی که گیم‌پلی را جذاب می‌کند تنوع دشمنان و تنوع تیرهایی است که شما استفاده می‌کنید. برای گوبلین‌های ساده یا تیر به سرشان برخورد می‌کند که درجا کشته می‌شوند و یا به بدنشان می‌خورد که با دو تیر می‌میرند. یک شیوه تیراندازی جالب هم داریم که وقتی تیری را به پای گوبلین می‌زنید او لی‌لی می‌کند و شما دوباره مجال تیراندازی به او را خواهید داشت. برای گوبلین‌های بعدی که سپر یا ذره دارند این نوع تیراندازی خیلی مفید است چون گارد آن‌ها را باز می‌کند. گوبلین‌های انتحاری، تیرانداز و جادوگر از جمله دشمنان شما در بازی محسوب می‌شوند.

معرفی بازی: Tiny Archers

در این بازی مراحل در چهار دنیای مختلف در جریان است و در هر دنیا یک قهرمان بالای برج قرار دارد. هر کدام از این کمانداران از تیرهای خاصی استفاده می‌کنند. برای مثال انسان‌ها از تیرهای معمولی، محکم برای عبور از سپر، آتش‌زن، بمبی و … استفاده می‌کنند و چند قدرت افسانه‌ای هم در طول بازی به کمکشان می‌آید که در بازه‌های زمان مختلف می‌توانند از آن بهره ببرند. مثل رعد که تمام دشمنان را در می‌سوزاند. اگر هم یکی یا دو گوبلین به زیر برج شما رسید، نگران نباشید! در برج قیر داغ هم پنهان شده تا این جانوارن زشت را زنده زنده کباب کند.

اما ارک‌های میان‌پرده چه شدند؟ این ارک‌ها در مراحل آخر اولین دنیا ظاهر می‌شوند. بسیار عظیم‌الجثه هستند و با چند تیر معمولی نمی‌میرند. بای بارها به سرشان شلیک کنید یا اینکه با چند تیر محکم آن‌ها را هدف بگیرید. اما برای اینکه از سرعتشان بکاهید باید با یک هدف‌گیری دقیق ابتدا پایشان را بزنید تا به زمین بنشینند و سپس چند ثانیه‌ای برای تیراندازی پیاپی به آن‌ها وقت خواهید داشت.

معرفی بازی: Tiny Archers

درن هایت باید گفت که Tiny Archers بازی بدی نیست. یک بازی جذاب و مفرح است اما با اینکه سیستم ارتقا اسلحه دارد، زمین‌هایش عوض می‌شد و هر بار با یک کماندار بازی را پی می‌گیرید، اما رفته رفته این روند تیراندازی برایتان ملال آور می‌شود. در آخرین آپدیت بازی ۱DER یک دنیای مردگان را هم به این عنوان اضافه کرد تا شاید حال و هوای آن تغییر کند، اما مشکل مکانیزم بازی است که رفته رفته تکراری می‌شود.

اپ‌استور کافه‌بازار گوگل‌پلی
  • معرفی بازی: Tiny Archers
  • معرفی بازی: Tiny Archers
  • معرفی بازی: Tiny Archers
 منبع: پانوشت

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا