۸ نکته مهم در مورد «گلکسی اس۸» (+عکس)

کارشناسان تحلیل‌ها و بررسی‌های دقیقی را روی تمام اخبار منتشر شده در این زمینه انجام دادند تا از بین آنها موثق‌ترین مطالب را انتخاب کنند.

موبنا،‌ رضا خواجه‌وند – دو گوشی هوشمند «گلکسی اس۸» و «گلکسی اس۸ پلاس» در کمتر از سه هفته آینده به صورت رسمی معرفی می‌شوند تا یکی از بزرگترین تحولات در عرصه جهانی دستگاه‌های موبایلی صورت گیرد. با این وجود منابع آگاه از مدت‌ها قبل اطلاعات فراوانی را در مورد این دو محصول منتشر کردند و هم‌اکنون که مدت کوتاهی تا زمان معرفی دو پرچمدار کره‌ای باقی مانده، اطلاعات زیادی در مورد آنها منتشر شده است.

نخستین شایعات در مورد گوشی هوشمند «گلکسی اس۸» حدود یک سال قبل منتشر شد و رفته رفته خبرهای مربوط به آن از منابع موثق‌تر به گوش رسید. این روزها تیتر نخست بیشتر رسانه‌های خبری به این گوشی هوشمند اختصاص یافته است و باید دید چه میزان از اخبار منتشر شده در این زمینه درست است.

با وجود تمام خبرهایی که در این زمینه منتشر شده است، شما توقع دارید در پرچمدار بعدی گوشی‌های سامسونگ چه قابلیت‌هایی را پیش روی خود ببینید؟ کارشناسان تحلیل‌ها و بررسی‌های دقیقی را روی تمام اخبار منتشر شده در این زمینه انجام دادند تا از بین آنها موثق‌ترین مطالب را انتخاب کنند. در اینجا فهرست مطمئن‌ترین اخباری که در مورد دو گوشی هوشمند «گلکسی اس۸» و «گلکسی اس۸ پلاس» منتشر شده، آورده شده است.

طراحی جدید با لبه‌های بسیار باریک

به نظرمی‌رسد ۲۰۱۷ سالی باشد که پرچمدار گوشی‌های هوشمند در آن با طراحی متفاوت به دست کاربران جهانی برسند تا بخش اعظم صفحه رویی به نمایشگر لمسی اختصاص یابد و لبه‌های نمایشگر بسیار باریک شود. در مدل‌های کنونی گوشی‌های هوشمند پیشرفته بخش بالا و پایین نمایشگر کاربردهای مختلفی دارد که قسمت زیادی از سطح روی گوشی را می‌گیرد و نمایشگر را کوچک‌تر می‌کند. با این وجود شرکت‌های بزرگ در تلاشند با طراحی جدید این اتفاق را تغییر دهند.

دو شرکت شارپ و شائومی از نخستین مراکزی محسوب می‌شوند که دستگا‌ه‌های موبایلی با ظاهر متفاوت عرضه می‌کنند تا بخش بیشتری از روی گوشی آنها به نمایشگر اختصاص یابد. در این میان گفته شده است که «گلکسی اس۸» هم همین قابلیت را دارد و نمایشگر آن نسبت به مدل قبلی بزرگتر است. البته باید توجه داشت که اندازه کلی این محصول با مدل قبلی برابری می‌کند و فقط اندازه بخش نمایشگر روی صفحه اصلی تغییر کرده است. طبق آخرین خبرهای موجود طول، عرض و ضخامت گوشی هوشمند «گلکسی اس۸» به‌ترتیب ۱۴۸.۹، ۶۸ و ۸ میلیمتر است. ابعاد گوشی هوشمند «گلکسی اس۸ پلاس» هم به ترتیب ۱۵۹، ۷۴ و ۸ میلیمتر محاسبه می‌شود.

۸ نکته مهم در مورد «گلکسی اس۸» (+عکس)

 

نمایشگر بسیار باکیفیت

دو گوشی «گلکسی اس۸» و «گلکسی اس۸ پلاس» با نمایشگرهای ۵.۸ و ۶.۲ اینچی روانه بازار می‌شوند. این طور که منابع آگاه گزارش داده‌اند هر دو گوشی یاد شده نمایشگر خمیده دارند و به عبارت دقیق‌تر می‌توان گفت لبه‌های نمایشگر در آنها خمیده است. بر این اساس شما در اصل «گلکسی اس۸» را با نمایشگر ۵.۷ اینچی و «گلکسی اس۸ پلاس» را با نمایشگر ۶.۱ اینچی در اختیار خواهید گرفت. نمایشگر هر دو گوشی هوشمند مذکور تصاویر را با کیفیت ۱۴۰۰ در ۲۹۶۰ پیکسل پخش می‌کنند و این مسئله اهمیت زیادی دارد که در دو پرچمدار جدید سامسونگ تراکم تصویر به میزان قابل ملاحظه افزایش یافته است.

۸ نکته مهم در مورد «گلکسی اس۸» (+عکس)

 

موقعیت متفاوت حسگر اثر انگشت

بخش پشتی گوشی‌های سامسونگ معمولا محل قرار گرفتن حسگر اثر انگشت نیست. ولی «گلکسی اس۸» و «گلکسی اس۸ پلاس» این قانون را تغییر می‌دهند. سامسونگ در این دو گوشی هوشمند پیشرفته کلید اصلی سخت‌افزاری را حذف کرده است تا بخش بیشتری از سطح رویی به نمایشگر لمسی اختصاص یابد. همین مسئله باعث شده است تا حسگر اثر انگشت به بخش پشتی بدنه انتقال یابد.

در شایعات قبلی گفته شده بود که سامسونگ تصمیم دارد حسگر اثر انگشت را زیر نمایشگر لمسی جا دهد تا کاربران بتوانند با حرکت انگشت خود در قسمت پایین نمایشگر، قفل گوشی را باز کنند. ولی آخرین شایعات موثق نشان می‌دهد که این پیش‌بینی درست نیست و سامسونگ در نهایت تصمیم گرفته است بخش پشتی بدنه را محل استقرار حسگر اثر انگشت در نظر بگیرد.

۸ نکته مهم در مورد «گلکسی اس۸» (+عکس)

 

دستیار هوشمند بیکسبی

این یکی از قابلیت های جدید سامسونگ محسوب می‌شود که یک کلید اختصاصی را برای خود در اختیار گرفته است. دستیار هوشمند صوتی «بیکسبی» پاسخ سامسونگ به «سیری» اپل، «کورتانا» مایکروسافت و «اسیستنس» گوگل است. این طور که منابع آگاه می‌گویند سیستم بیکسبی را مرکز تخصصی «ویو لبس» طراحی کرده است. شرکت «ویو لبس» پیش از این همکاری‌های گسترده‌ای را برای توسعه دستیار صوتی «سیری» اپل انجام داده است.

سیستم «بیکسبی» مبتنی بر فناوری «اس ویس» سامسونگ راه‌اندازی شده است. فناوری مذکور شرکت کره‌ای هرگز نتوانست در قالب یک قابلیت کاربردی توسط کاربران جهانی مورد استفاده قرار بگیرد و البته، نبود بخش‌های کاربردی در آن باعث کاهش محبوبیت این سیستمشد. به هر حال سامسونگ هم‌اکنون تصمیم دارد این فناوری را توسعه دهد و آن را از طریق گوشی هوشمند «گلکسی اس۸» و «گلگسی اس۸ پلاس» به دست کاربران جهانی برساند.

۸ نکته مهم در مورد «گلکسی اس۸» (+عکس)

 

ورودی یو‌اس‌بی تایپ-سی

از زمان تولد سیستم ورودی میکرویو‌اس‌بی مدت زیادی می‌گذرد و بر اساس پیش‌بینی‌های انجام شده دو گوشی هوشمند «گلکسی اس۸» و «گلکسی اس۸ پلاس» همراه با سیستم ورودی یو‌اس‌بی ۳.۱ تایپ-سی به دست کاربران می‌رسند و این سیستم می‌تواند روی سرعت شارژ و سرعت انتقال داده در گوشی شما تاثیر قابل ملاحظه برجا بگذارد.

البته در این میان پیش‌بینی شده است که احتمالا سامسونگ این دو پرچمدار را همراه با قابلیت شارژ بی‌سیم روانه بازار می‌کند و با همه این توضیحات می‌توان با اطمینان کامل گفت که دو محصول مذکور ورودی یو‌اس‌بی تایپ-سی دارند.

۸ نکته مهم در مورد «گلکسی اس۸» (+عکس)

 

عملکرد بسیار قابل ملاحظه

واضح است که سامسونگ برای دو گوشی هوشمند «گلکسی اس۸» و «گلکسی اس۸ پلاس» بهترین و پیشرفته‌ترین فناوری‌ها را در اختیار می‌گیرد و به همین خاطر از آنها می‌توان به عنوان بهترین گوشی هوشمند ساخته شده در این شرکت کره‌ای یاد کرد. این اتفاق می‌تواند پس از شکست بزرگ «گلکسی نوت ۷» یک پیروزی جدید برای سامسونگ باشد. یکی از بهترین روش‌هایی که سامسونگ بتواند دو محصول جدید را به عنوان بهترین گوشی‌های جهان روانه بازار کند این است که از بهترین و قوی‌ترین پردازنده‌های موجود در آنها استفاده کند.

شرکت سامسونگ تصمیم دارد مانند مدل قبلی این دو گوشی هوشمند را در دو ویرایش متفاوت روانه بازار کند. ویرایش نخست این گوشی هوشمند که در بازار آمریکا عرضه می‌شود تراشه اسنپدراگون ۸۳۵ ساخت شرکت کوالکام را در خود جا داده است و در مقابل، ویرایش دیگر این گوشی‌ها که در دیگر نقاط جهان روانه بازار می‌شوند همراه با تراشه «اِکسینوس ۸۸۹۵» ساخت شرکت سامسونگ به دستت کاربران می‌رسند.

تراشه اسنپدراگون ۸۳۵ هسته‌های ۲.۲ گیگاهرتزی را مبتنی بر فناوری ۱۰ نانومتری سامسونگ شامل می‌شود و برای این گوشی‌ها پردازنده گرافیکی «آدرِنو ۵۴۰» هم در نظر گرفته شده است.

۸ نکته مهم در مورد «گلکسی اس۸» (+عکس)

 

سیستم تشخیص چهره و تشخیص عنبیه چشم

گوشی هوشمند «گلکسی نوت ۷» سامسونگ نتوانست به صورت موفق وارد بازار شود. ولی یکی از متمایزترین قابلیت‌های آن با دیگر گوشی‌های موجود در بازار این بود که برای نخستین بار اسکنر عنبیه چشم را برای سیستم امنیتی خود شامل می‌شد. این اسکنر بیومتریک تحول بزرگی را در عرصه دستگاه‌های موبایلی ایجاد کرد. سامسونگ هم‌اکنون تصمیم گرفته است از فناوری مشابه در دو گوشی هوشمدن «گلکسی اس۸» و «گلکسی اس۸ پلاس» هم استفاده کند.

۸ نکته مهم در مورد «گلکسی اس۸» (+عکس)

 

قیمت گران

اگرچه دو گوشی هوشمند «گلکسی اس۸» و «گلکسی اس۸ پلاس» قابلیت‌های متمایز و کاربردی فراوانی را در خود جا داده‌اند، ولی باید توجه داشت که هر دو آنها با قیمت نسبت گران وارد بازار می‌شوند. منابع خبری اعلام کردند مدل ۶۴ گیگابایتی گوشی هوشمند «گلکسی اس۸» با قیمت ۷۹۹ یورو معادل ۸۵۷ دلار عرضه می‌شود و مدل ۶۴ گیگابایتی گوشی هوشمند «گلکسی اس۸ پلاس» نیز ۸۹۹ یورو معادل ۹۵۳ دلار قیمت دارد. البته کاربران و کارشناسان امیدوارند این پیش‌بینی درست از آب در نیاید و قیمت نهایی این محصولات ارزان‌تر باشد.

بر اساس آخرین پیش‌بینی‌های انجام شده، دو گوشی هوشمند «گلکسی اس۸» و «گلکسی اس۸ پلاس» در تاریخ ۲۹ مارس ۲۰۱۷ به صورت رسمی توسط سامسونگ معرفی خواهند شد.

۸ نکته مهم در مورد «گلکسی اس۸» (+عکس)

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا