Android Things، سیستم عامل جدید گوگل مخصوص اینترنت اشیا

گستره فعالیت اینترنت اشیا روز به روز وسیع‌تر می‌شود و کاربران بیشتری تمایل به استفاده از خدمات مرتبط با آن دارند.

موبنا، رضا خواجه‌وند – مایکروسافت پیش از این ویندوز ۱۰ و دستیار دیجیتالی Cortana را با فضای اینترنت اشیا سازگار کرد و گوگل هم‌اکنون برای ورود به این عرصه رقابتی یک سیستم عامل اختصاصی عرضه کرده است.

شرکت گوگل پیش‌تر برند خود برای حضور در بازار جهانی اینترنت اشیا را با نام Brillo معرفی کرد و هم‌اکنون آن را به Android Things تغییر نام داده است. پلتفرم Brillo مبتنی بر اندروید ساخته شده است و نسخه به‌روز شده آن به توسعه‌دهندگا نرم‌افزار امکان می‌دهد تا بتوانند با استفاده از ابزارهای مشابه اندروید، کار کردن با دستگاه‌های مخصوص اینترنت اشیا را آسان کنند.

گوگل اعلام کرد هم‌اکنون ویرایش «پیش‌نمایش توسعه‌دهندگان نرم‌افزاری» از پلتفرم Android Things را عرضه کرده است این اقدام بخشی از طرح جامع آنها محسوب می‌شود.

android-things-2

شرکت گوگل همچنین ابزار Weave خود را هم به‌روز کرده است. این ابزار دستگاه‌های مبتنی بر اینترنت اشیا را برای کار کردن با یکدیگر آماده می‌کند. به‌روزرسانی اصلی گوگل در این زمینه قابلیت‌های جالب و کاربردی ارایه می‌دهد و کاربران از این پس می توانند Weave را به صورت گسترده‌تر مورد استفاده قرار دهند.

شرکت گوگل همچنین اعلام کرد سرویس Google Assitant هم در این زمینه مورد استفاده قرار می‌گیرد تا کاربران از خدمات مذکور نهایت استفاده را ببرند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا