تحصیل ۲٫۵ میلیون دانش‌آموز در مدارس خیرساز

موبنا – مرتضی رئیسی در مراسم افتتاح سه پروژه آموزشی خیرساز در کاشمر اظهار کرد: این کار ارزشمند خیرین برای نسل‌های آینده ماندگار خواهد ماند و بدون شک هر حکومت و دولتی در سطح استان و کشور نیازمند سرمایه اجتماعی است. رییس سازمان توسعه و تجهیز مدارس با اشاره به این که به رغم تمامی …

موبنا – مرتضی رئیسی در مراسم افتتاح سه پروژه آموزشی خیرساز در کاشمر اظهار کرد: این کار ارزشمند خیرین برای نسل‌های آینده ماندگار خواهد ماند و بدون شک هر حکومت و دولتی در سطح استان و کشور نیازمند سرمایه اجتماعی است.

رییس سازمان توسعه و تجهیز مدارس با اشاره به این که به رغم تمامی مشکلات کشور مردم هیچگاه دست از کمک به آموزش و پرورش و تعلیم و تربیت دانش‌آموزان خود برنداشته‌اند، افزود: در سال جاری ۳۰درصد پروژه‌هایی که در کشور ساخته شده، تامین اعتبار آن توسط خیرین صورت گرفته‌ است.

بسیاری از پروژه‌های نیمه‌تمام کشور در سال‌های اخیر توسط خیرین تکمیل و به بهره‌برداری رسیده است. سهم خیرین در سال جاری به نسبت سال‌های گذشته ۵۰ درصد رشد داشته است. به طور متوسط سهم مردم بعد از انقلاب ۱۸ و ۱۹ درصد بوده است اما اکنون بسیار افزایش یافته است، عنوان کرد: از مجموع ۵۳۲ هزار کلاس درس کشور، حدود ۱۰۰ هزار کلاس توسط خیرین ساخته شده و متعلق به مردم است.

وی اظهار کرد: بیش از ۲.۵ میلیون دانش‌آموز در مدارسی که توسط خیرین و نیکوکاران ساخته شده است، مشغول تحصیل هستند.

معاون وزیر آموزش و پرورش با اعلام این که در سال جاری سهم خیرین ۱.۵ برابر شده است، افزود: این نشان می‌دهد آموزش و پرورش، تعلیم و تربیت کشور صاحب سرمایه اجتماعی است و مردم به این سازمان اعتماد دارند. امیدواریم مجلس شورای اسلامی از این سرمایه اجتماعی در کشور حمایت کند.

او به گفته مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: خیرین جزء مجموعه‌ها و برکات انقلاب اسلامی هستند.

رئیسی با اشاره به این که ظرفیتی که در مردم برای کمک در امر نیک مدرسه‌سازی وجود دارد، بسیار فراتر از توانایی دولت است، عنوان کرد: بدون شک اگر دولت امکانات و تسهیلاتی در اختیار خیرین قرار دهد، دلگرم‌تر خواهند شد.

وی با تأکید بر این که در هر کجا کار به مردم واگذار شده، موفق‌تر بوده‌ایم، ابراز امیدواری کرد، با همت خیرین تعداد پروژه‌های خیرساز در منطقه کاشمر دو برابر شود.

رئیس سازمان توسعه و تجهیز مدارس کشور با بیان این که آموزش و پرورش به تنهایی نمی‌تواند ۱۳ میلیون دانش‌آموز، یک میلیون معلم و ۱۰۵ هزار واحد آموزشی و ۹۵ هزار مدرسه با امکانات و بودجه‌ای که از سوی دولت در اختیارش گذاشته می‌شود را اداره کند و به همکاری مردم نیازمند است، گفت: شهروندان باید برای رفع مشکلات در حوزه آموزش و پرورش کمک کنند.

 منبع: ایسنا

Mobna-Telegram

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا