از سیستم عامل سامسونگ برای اینترنت اشیاء رونمایی می‌شود

موبنا – به گزارش وبسایت TechTimes، این سیستم عامل جدید که هنوز نام آن اعلام نشده، متن‌باز (Open Source) است. سیستم عامل از نوع RTOS بوده و احتمالاً بتواند بدون نیاز به دخالت انسان، باعث سهولت در انجام وظایف دستگاه‌های IoT شود. RTOS مخفف real-time operating system به معنای سیستم عامل درلحظه است که یکی …

موبنا – به گزارش وبسایت TechTimes، این سیستم عامل جدید که هنوز نام آن اعلام نشده، متن‌باز (Open Source) است. سیستم عامل از نوع RTOS بوده و احتمالاً بتواند بدون نیاز به دخالت انسان، باعث سهولت در انجام وظایف دستگاه‌های IoT شود.

RTOS مخفف real-time operating system به معنای سیستم عامل درلحظه است که یکی از مهمترین مزایای آن اجرای دستورات به صورت بلادرنگ و بدون تاخیر است، زیرا در RTOS زمان یک عامل مهم و کلیدی محسوب می‌شود.

در مریخ‌نورد Mars Rover نیز از سیستم عامل بلادرنگ VxWorks که کاری است از شرکت اینتل، استفاده شده است. شایع شده که توسعه‌دهندگان می‌توانند با استفاده از این سیستم عامل جدید، از پلتفرم ابری SAMI برای کارهای تحلیلی یا ارائه خدمات امنیتی استفاده کنند.

قرار است در جریان نشست سالانه توسعه‌دهندگان سامسونگ (Samsung Developer Conference) اطلاعات بیشتری از این سیستم عامل ارائه شود.

این کنفرانس در ۲۷ و ۲۸ آوریل (۸ و ۹ اردیبهشت ۱۳۹۵) در سان فرانسیسکو برگزار خواهد شد.

سامسونگ مدتهاست که در حوزه لوازم خانگی هوشمند، تجهیزات صنعتی و ابزارهای پوشیدنی قابل اتصال به اینترنت کار می‌کند و این از علاقه‌مندی این کمپانی معظم به صنعت اینترنت اشیاء حکایت دارد.

 منبع: همکاران سیستم

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا