پسربچه ۹ ساله،مزاحم اینترنتی زن جوان

موبنا – ماجرايي كه اين پسربچه رقم زد، با شكايت زوج جواني در اداره پليس فتا مشهد فاش شد. مرد كه كاملا عصباني بود مي‌گفت كه فرد ناشناسي براي همسرش در شبكه‌هاي اجتماعي عكس‌هاي مستهجن مي‌فرستد و زن نيز مي‌گفت اين ماجرا باعث شده كه بين او و شوهرش اختلافات شديدي به‌وجود بيايد. با شكايت …

موبنا – ماجرايي كه اين پسربچه رقم زد، با شكايت زوج جواني در اداره پليس فتا مشهد فاش شد. مرد كه كاملا عصباني بود مي‌گفت كه فرد ناشناسي براي همسرش در شبكه‌هاي اجتماعي عكس‌هاي مستهجن مي‌فرستد و زن نيز مي‌گفت اين ماجرا باعث شده كه بين او و شوهرش اختلافات شديدي به‌وجود بيايد.

با شكايت زوج جوان، تحقيقات پليس براي شناسايي و دستگيري مزاحم اينترنتي شروع شد. بررسي‌هاي تخصصي كارشناسان پليس فتا نشان مي‌داد كه عكس‌ها از طريق گوشي تلفن همراهي كه سيم كارتش به نام صادق است، ارسال مي‌شود. دستور بازداشت صادق صادر و تيمي از مأموران براي دستگيري او وارد عمل شدند. آنها پس از شناسايي محل زندگي اين مرد متوجه نكته عجيبي شدند.

مرد جوان به گفته همسايه‌ها كارگري ساده و قابل اعتماد بود كه آزارش به كسي نمي‌رسيد. او حتي به‌دليل سواد كمي كه داشت قادر به استفاده از گوشي‌هاي تلفن همراه هوشمند نبود. با اين حال مأموران سراغ اين مرد رفتند و به تحقيق از او پرداختند. مرد جوان مدعي بود كه بي‌گناه است و حتما اشتباهي رخ داده. او يك گوشي قديمي داشت كه قابليت اتصال به اينترنت و شبكه‌هاي اجتماعي را نداشت اما وقتي مأموران شماره تلفني را كه از طريق آن براي شاكي مزاحمت ايجاد شده بود به زبان آوردند، مرد جوان مدعي شد كه اين سيم‌كارت در اختيار پسربچه ۹ساله‌اش به نام ميلاد است.

بازي دردسرساز

نوشته های مشابه

مرد جوان به مأموران گفت: مدتي قبل ميلاد در پارك و هنگام تاب و سرسره بازي دچار حادثه شد و رنج زيادي كشيد تا سلامتي‌اش را به‌دست آورد. پس از آن بود كه وقتي از من خواست برايش يك گوشي لمسي بخرم، براي اينكه حالش عوض شود، قبول كردم. ميلاد پسرعمه‌اي دارد كه مدام سرگرم بازي كلش آف كلنز است. از زماني كه ديده بود پسرعمه‌اش با گوشي اين بازي را انجام مي‌دهد اصرار داشت كه او هم گوشي داشته باشد. براي همين به‌رغم اينكه وضع مالي آنچناني ندارم و كارگر ساختماني هستم، برايش گوشي خريدم و سيم‌كارتم را داخلش انداختم ولي چون نه من و نه همسرم از گوشي و اينترنت سر در نمي‌آورديم، كاري به كارش نداشتيم.

اعتراف كودكانه

با اظهارات مرد جوان شكي باقي نماند كه مزاحم اينترنتي شاكي كسي جز پسربچه ۹ساله نيست. مأموران سراغ او رفتند و وي گفت: مدتي پس از اينكه با گوشي خودم بازي كلش را انجام مي‌دادم، در چت آنلاين كلش آف كلنز شركت كردم. در آنجا اسم و شماره تلفن فردي به نام ريحانه را ديدم. چندبار برايش پيام فرستادم و سنش را پرسيدم اما جوابي نداد. من هم تصاوير مستهجني را كه جواني ۱۸ساله از يكي از شهرهاي همجوار برايم ارسال كرده، از طريق تلگرام برايش فرستادم.

با اعترافات پسربچه ۹ساله، راز مزاحمت‌هاي تلگرامي براي زن جوان فاش شد و به گفته سرهنگ جواد جهانشيري، رئيس پليس فتا خراسان رضوي، نكته مهم اين پرونده بي‌توجهي و كنترل والدين ميلاد روي رفتار فرزندشان در فضاي مجازي بود. وي از شهروندان خواست قبل از خريد هرگونه ابزار ارتباط جمعي الكترونيكي از قبيل تبلت، گوشي‌هاي هوشمند و غيره…آموزش‌هاي لازم را در اين خصوص ديده و از نحوه بهره‌برداري كودك خود نيز مطلع باشند و او را در اين فضاي پر مخاطره تنها نگذارند.

 منبع: همشهری 

دکمه بازگشت به بالا