افزایش قیمت چهار تا پنج برابری، ۲۵ خدمت مخابراتی

به گزارش خبرنگار موبنا، در اطلاعیه ارائه خدمات مخابراتی به مشترکین تلفن ثابت کشور خدماتی مانند صدور قبض‌المثنی، وصل خط پس از پرداخت بدهی، بررسی امکانات واگذاری خط، ثبت نام خط، تغییر نام یا تغییر مکان، کشف مزاحمت تلفنی، بستن صفر دوم، بازکردن صفر دوم، قطع یا وصل شماره تلفن، غیرفعال کردن خدمات ویژه و …

به گزارش خبرنگار موبنا، در اطلاعیه ارائه خدمات مخابراتی به مشترکین تلفن ثابت کشور خدماتی مانند صدور قبض‌المثنی، وصل خط پس از پرداخت بدهی، بررسی امکانات واگذاری خط، ثبت نام خط، تغییر نام یا تغییر مکان، کشف مزاحمت تلفنی، بستن صفر دوم، بازکردن صفر دوم، قطع یا وصل شماره تلفن، غیرفعال کردن خدمات ویژه و چندین خدمت دیگر مخابراتی تا پنج برابر افزایش قیمت، به مراکز مخابراتی ابلاغ شده است.
براین اساس مواردی که تا پیش از این بصورت رایگان صورت می‌گرفتند، هم از حداقل ۲۵ هزار ریال هزینه جدید برخوردار شده‌اند.
مواردی همچون اصلاح نام مشترک روی قبض که اگر اشتباه باشد هم، کوتاهی و اشتباه صورت گرفته از سوی اپراتور مرکز مخابراتی می‌باشد و مشترک در آن نقش و تقصیری ندارد، نیز در این اطلاعیه مشمول ۲۵ هزار ریال هزینه شده و در صورتی که مشترکی نسبت به صورتحساب تلفنش اعتراض داشته باشد، هم مشمول ۲۵ هزار ریال هزینه، پیش از بررسی پرونده‌اش شده است.
این درحالیست که در بخشنامه اولیه ابلاغی تنها ۲۰ مورد درآمدزا پیش بینی شده بود که کارشناسان مخابراتی بتدریج و براساس دستنوشته‌های موجود در ذیل این اطلاعیه درصدد شناسایی و قیمت‌گذاری سایرخدمات رایگان فعلی هم هستند.
اخذ تعهدنامه از مزاحمان تلفنی، استرداد مبلغ مشترک، تکمیل یا ویرایش اطلاعات مشترکین هم از دیگر موارد جدید اضافه شده به این فهرست برای دریافت هزینه پیش از هرگونه خدمات‌رسانی است.
بنظر می‌رسد مشکلات دولت و شرکت واگذارشده مخابرات در سالهای اخیر موجب شده تا این شرکت بصورت خودجوش و بدون توجه به میزان تورم و شرایط اقتصادی جامعه بدنبال منابع درآمدی جدید باشد.
شاید هم سازمان رگولاتوری که از روز راه اندازی تاکنون تمام قد در خدمت تنها اپراتور چندملیتی فعال در ایران بود و برای این شرکت خارجی زمینه هرگونه فعالیتی را هموار می کرد، اینبار برای راضی کردن مخابراتی ها هم دست به قلم شده و بی سرو صدا اجازه افزایش تعرفه ها را داده است.
شرکت مخابرات ایران تاکنون ۳۴ میلیون خط تلفن ثابت در کشور دایر کرده که از این خطوط هم بدلخواه ماهیانه تا ۲۴ هزار ریال آبونمان می گیرد.

photo_2015-12-27_13-49-34
۱۱۰/۱۱۱

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا