قوی‌ترین تراشه موبایلی سامسونگ معرفی شد

به گزارش موبنا، ‌این تراشه موبایلی Exynos 8 Octa 8890 نام دارد و سامسونگ از آن در شهر سئول رونمای کرد و مشخصات آن را توضیح داد. این تراشه مبتنی بر فناوری ۱۴ نانومتری FinFET ساخته شده است که از این نظر می‌توان آن را مشابه مدل قبلی یعنی Exynos 7420 خواند. معماری big.LITTLE به …

به گزارش موبنا، ‌این تراشه موبایلی Exynos 8 Octa 8890 نام دارد و سامسونگ از آن در شهر سئول رونمای کرد و مشخصات آن را توضیح داد.

این تراشه مبتنی بر فناوری ۱۴ نانومتری FinFET ساخته شده است که از این نظر می‌توان آن را مشابه مدل قبلی یعنی Exynos 7420 خواند.

معماری big.LITTLE به تراشه ۸۸۹۰ امکان می‌دهد تا چهار هسته ۶۴ بیتی Mongoose را مبتنی بر فناوری ARMv8 در اختیار داشته باشد تا به صورت خوشه‌ای از توان آنها استفاده کند. این تراشه همچنین چهار هسته دیگر از نوع Cortex-A53 را نیز در خود جا داده است.

سامسونگ می‌گوید که این محصول نسبت به مدل قبلی ۳۰ درصد توان بیشتری دارد و مبتنی بر فناوری ویژه این شرکت کره‌ای موسوم به SCI، ارتباط بهتری میان دو خوشه مجزا برای هسته‌ها برقرار می‌کند.

این فناوری روی میزان مصرف باتری تاثیر مستقیم برجا می‌گذارد. گفته شده است که این تراشه ۱۰ درصد نسبت به مدل قبلی کمتر انرژی مصرف می‌کند و قرار است سرعت پردازش اطلاعات را تا دو برابر افزایش دهد.

۱۰۰/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا