حدادعادل: مهاجران افغانستانی، فرزندان عزیز و شریف امت اسلام هستند

سرانجام بعد از مدت‌ها انتظار؛ مراحل اجرایی دستور رهبر انقلاب مبنی بر تحصیل همه کودکان مهاجرافغانستانی در مدارس ایران ؛ از چند روز پیش آغاز شده است. این دستور تاریخ‌ساز و مهم، در اردبیهشت ماه امسال رسانه‌ای شد و بلافاصله بعد از رسانه‌ای شدن با استقبال وسیع جامعه ایران و افغانستان مواجه شد.در کنار آن …

سرانجام بعد از مدت‌ها انتظار؛ مراحل اجرایی دستور رهبر انقلاب مبنی بر تحصیل همه کودکان مهاجرافغانستانی در مدارس ایران ؛ از چند روز پیش آغاز شده است.

این دستور تاریخ‌ساز و مهم، در اردبیهشت ماه امسال رسانه‌ای شد و بلافاصله بعد از رسانه‌ای شدن با استقبال وسیع جامعه ایران و افغانستان مواجه شد.در کنار آن مقامات دولتی نیز خیلی زود وارد میدان شدند. یک روز بعد از علنی شدن این دستور رهبر معظم انقلاب، سخنگوی دولت اعلام حمایت و آغاز مسیر اجرایی شدن این مسیر را اعلام کرد و بلافاصله دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی هم در گفتگویی اعلام کرد که مهاجران افغانستانی امسال مشکلی برای تحصیل نخواهند داشت و در انتها نیز این دستور با اعلام صریح وزیر آموزش و پرورش وارد مرحله رسمی اجرایی شدن شد.

حالا چند روز بعد از آغاز اجرایی‌شدن این دستور غلامعلی حدادعادل، عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی و رئیس سابق مجلس شورای اسلامی در گفت‌و‌گو با خبرنگار فرهنگی تسنیم از این اتفاق اظهار رضایت کرده و می‌گوید: خوشحالیم که تسهیلات بیشتری برای تحصیل فرزندان افغانستانی‌های مهاجر مقیم ایران فراهم شده است و ما هم همیشه بر این مسئله تاکید داشته‌ایم و آرزوی دیرینه ما بود و خوشحالیم که سرانجام این توجه به کودکان مهاجر اجرایی شد.

حداد عادل می‌گوید: ما معتقدیم که در مورد این مهاجرین و خصوصا کودکان مهاجر افغانستانی وظایفی داریم که باید انجام دهیم. ان‌شاء‌الله هم وزارت آموزش و پرورش و هم مردم و جامعه ایران وسائل تحصیل این فرزندان را فراهم کنند و به این وظیفه بزرگ عمل کنند.

نوشته های مشابه

رئیس سابق مجلس شوری اسلامی معتقد است: این کودکان و فرزندان مهاجرین افغانستانی هم فرزندان عزیز و شریف امت اسلام هستند و واقعا با فرزندان خود ما فرقی ندارند و باید به آنها هم رسیدگی کامل و تام شود.

حدادعادل همچنین در مورد مرحله بعدی این طرح نظر جالبی دارد: من معتقدم که در آینده، باید برای تحصیلات این کودکان مهاجر در دانشگاه‌ها هم به همین ترتیب تسهیلاتی فراهم شود.

دکمه بازگشت به بالا