آخرین راهنمای بررسی مشخصات فنی و ظاهری خودروی جتور تراولر۱۴۰۲

شرکت چینی جتور که زیر مجموعه چری به حساب می‌آید، از اولین SUV خود یعنی جتور تراولر رونمایی کرد. جتور تراولر یک شاسی بلند چهارچرخ محرک آفرودی است. پیش‌بینی می‌شود این اتومبیل تا دو ماه دیگر در چین عرضه شود.

در استایل باکسی و آفرودی جتور تراولر می‌توان ردپای محصولات جذابی مانند فورد برانکو و لندرور دیفندر را دید. کمپانی جتور از کمپانی‌های آشنا برای ایرانیان است. بد نیست بدانید که فیدلتی در واقع همان جتور X70s است که به زودی شاهد نسخه پرستیژ این خودرو در ایران خواهیم بود.  این خودرو با ظاهر جذاب و وحشی‌ای که دارد، طرفداران زیادی پیدا خواهد کرد. در این مقاله همراه ما باشید تا به بررسی مشخصات فنی و ظاهری جتور تراولر بپردازیم.

 

بررسی مشخصات فنی جتور تراولر

مشخصات فنی جتور تراولر

جتور تراولر دارای سه پیشرانه است که شامل دو موتور ۴ سیلندر با ظرفیت ۱.۶ و ۲ لیتری بنزینی توربو و یک موتور ۴ سیلندر با ظرفیت ۱.۵ لیتری بنزینی به همراه سیستم پلاگین هیبریدی است. در مورد قدرت و گشتاور موتور این خودرو هنوز اطلاعاتی اعلام نشده است. اما پیش بینی می‌شود که قدرتی حدود ۲۵۰ اسب بخار و گشتاوری نزدیک ۴۰۰ نیوتن متر داشته باشد. این خودرو دارای گیربکس‌های اتوماتیک است. این گیربکس‌ها ۸ یا ۷ سرعته و دوکلاچه هستند. تمام تیپ‌های این خودرو به صورت دو دیفرانسیل و با چهار چرخ متحرک عرضه می‌شود.

 

در ادامه جدول مشخصات فنی جتور تراولر آورده شده است:

نوع موتور خودرو خطی بنزینی

پلاگین هیبرید

حجم موتور ۱.۶ لیتر

۲ لیتر

۱.۵ لیتر

سیلندر / سوپاپ ۴ / ۱۶
تنفس موتور توربوشارژ
گیربکس اتوماتیک ۷ سرعته DCT

اتوماتیک ۸ سرعته

محور محرک دو دیفرانسیل
استاندارد آلایندگی یورو ۶
فرمان برقی
بدنه کراس اوور
نوع رینگ آلومینیومی

 

بررسی طراحی ظاهری و داخلی جتور تراولر

طراحی ظاهری جتور تراولر

همان‌طور که گفتیم جتور تراولر خودرویی مشابه فورد برانکو و لندرور دیفندر است. نمای جلو این خودرو دقیقا مشابه برانکو است. کلمه جتور روی جلوپنجره و در میان دو چراغ مستطیلی شکل قرار گرفتـه است. کاپوت جتور تراولر هم دقیقا مشابه فورد شاسی بلند است. ماشین‌های چینی و امریکایی از نظر گلگیرهای مربعی و سپرهای بزرگ با هم تفاوت دارند. جتور تراولر از نمای جانبی دارای ستون A مانند عمودی و شیشه‌های بزرگ در قسمت عقب است و لندرور دیفندر را به بیننده یادآوری می‌کند.

جالب‌ترین نکته در مورد جتور تراولر این است که این خودرو به وسیله طراح سابق پورشه، طراحی شده است. چراغ‌های عقب جتور تراولر دقیقا مشابه لندرور است. محل قرار گیری دستگیره در عقب این خودرو و شیشه عقب آن هم تفاوتی با خودروهای اروپایی ندارد. تنها تمایز جتور تراولر در قاب لاستیک هم‌رنگ و جعبه‌تر لاستیک زاپاس است.

همان‌طور که گفتیم در طراحی کابین جتور تراولر از فورد برانکو الهام گرفته شده و بیشتر از خطوط صاف و بیضی در طراحی داخلی آفرودر چینی استفاده شده است. این محصول دارای یک نمایشگر بیضی در وسط داشبورد است. همچنین دو دریچه بزرگ تهویه در دو طرف داشبورد وجود دارد. کنسول مرکزی جتور تراولر، اهرم تعویض دنده، دکمه‌های انتخاب حالت و صفحه شارژر بی‌سیم را در خود جای داده است. تراولر با طول ۴.۸ متری به صورت ۵ و ۷ نفره به بازار خواهد آمد، اما احتمالا مثل همیشه صندلی‌های ردیف سوم مناسب کودکان و افراد کوتاه قد و جمع و جور باشد.

بررسی مزایا و معایب جتور تراولر

فروش موفق تانک ۳۰۰ در کشور چین باعث شد تا کمپانی خودروسازی چری هم به ساخت یک شاسی بلند قدرتمند اقدام کند و به بازار رقابت وارد شود. چری تصاویری از شاسی بلند جدید جتور تراولر منتشر کرد. در ابتدا نام این خودرو T-1 بود. قرار است این خودرو در اندازه‌های متوسط با پنج و هفت صندلی به بازار وارد شود.

با توجه به خبرهای منتشر شده، انتظار می‌رود پیش‌فروش این ماشین در نمایشگاه شانگهای در ماه چهارم سال ۲۰۲۳ میلادی آغاز شود و در سه ماهه سوم سال ۱۴۰۲ عرضه شود. با توجه به قیمت‌های پیش‌فروش احتمالی که قبلاً اعلام شده بود، ۵ مدل بنزینی با محدوده قیمت پیش‌فروش ۱۴۹۸۰۰ تا ۱۸۶۸۰۰ و ۲ مدل هیبریدی با محدوده قیمت پیش‌فروش ۱۹۶۸۰۰ تا ۲۰۶۸۰۰ یوان در دسترس قرار خواهند گرفت.

جتور تراولر (Jetour Traveller) هم مانند تمام خودروهای دیگر دارای مزایا و معایبی است. تنها ایرادی که به این خودرو وارد است، شباهت ظاهری آن به فورد برانکو و لندرور دیفندر است. مزایای جتور تراولر به شرح زیر هستند:

  • جتور تراولر دارای طراحی ظاهری مدرن است.
  • فضای داخلی این خودرو جدید است.
  • جتور تراولر گنجایش ۷ سرنشین را دارد.
  • این خودرو قابلیت پیمایش در مسیرهای سخت را دارد.
  • آخرین مزیت خودرو قیمت اقتصادی آن است.

 

بیمه شخص ثالث و بیمه بدنه جتور تراولر

بعد از معرفی و بررسی جتور تراولر چینی، وقت این است که کمی راجع به بیمه‌های موجود برای این خودرو صحبت کنیم. بیمه شخص ثالث و بیمه بدنه از جمله الزامات خودرویی هستند. لازم است بدانید که بیمه شخص ثالث، یک بیمه اجباری است و بیمه بدنه، از بیمه‌های در دسترس و اختیاری است. به خاطر داشته باشید که مزایای بیمه بدنه به قدری زیاد است که خرید و داشتن این بیمه، بسیار مفید خواهد بود. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره بیمه شخص ثالث خودرو ، می‌توانید راهنمای جامع بیمه ثالث خودرو را حتما از اینجا بخوانید!

در مورد بیمه شخص ثالث هم ذکر این نکته ضروری است که این بیمه از الزامات هر خودرویی است و هزینه‌هایی که در اثر تصادف به خودرو وارد شود را جبران می‌کند. بهتر است در مورد بیمه این نکته را بدانید که مالک وسیله نقلیه شخص اول، شرکت بیمه، شخص ثانی و فرد زیان‌دیده شخص ثالث محسوب می‌شود. راجع به قیمت بیمه شخص ثالث خودرو هم ذکر این نکته خالی از لطف نیست که قیمت این بیمه به موارد گوناگونی از جمله: نوع خودرو، برند، کاربری، تخفیفات بیمه و مواردی از دست بستگی دارد.

بیمه دیگری که در مورد آن صحبت کردیم بیمه بدنه است. همان‌طور که گفتیم با وجود این‌که، این بیمه اختیاری است اما از نیازهای بیمه‌ای یک خودرو است. با پرداخت حق بیمه بدنه (https://bimeh.com/carbody) ، می‌توانید خودروی خود را در برابر حوادث و آسیب‌های احتمالی بیمه کنید و در صورت بروز خسارت، شرکت بیمه‌گر بر اساس شرایط ذکر شده در بیمه‌نامه، خسارت وارده را جبران می‌کند.

 

جتور تراولر، آفرودی لوکس و با ابهت

جتور تراولر یک خودروی چینی است که به تازگی معرفی شده است. این خودرو که شباهت زیادی به لندرور دیفندر و فورد برانکو دارد، با ظاهری زیبا و جذاب آماده ورود به ایران است. در این مقاله راجع به خصوصیات ظاهری، طراحی داخلی و خارجی این خودرو صحبت کردیم. همچنین مشخصات فنی جتور تراولر را هم برای شما شرح دادیم.

برگرفته از مجله بیمه دات کام (https://bimeh.com/mag)

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا