معرفی نسخه ویژه یکی از مطرح‌ترین محصولات صنعت خودرو جهان (+عکس)

اکنون به مناسبت دهمین سال تولید لیف، نیسان نسخه ای ویژه از این خودرو را با نام “لیف۱۰” معرفی کرده که در ادامه تصاویر آنرا مشاهده می کنید.

موبنا؛ مازیار دانیالی نیسان لیف یکی از مهمترین تولیدات تاریخ صنعت خودرو محسوب می شود زیرا این هاچ بک ژاپنی رکورد اولین خودروی الکتریکی تولید انبوه جهان را در اختیار دارد که در بازارهای مختلف عرضه شده است.

لیف اولین بار در سال ۲۰۱۰ معرفی و سری اول آن با مدل ۲۰۱۱ روانه بازار شد. نسل ۱ نیسان لیف از ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۷ و نسل دوم از ۲۰۱۷ تا کنون روی خط تولید قرار دارد.

نسل اول

نسل اول

اکنون به مناسبت دهمین سال تولید لیف، نیسان نسخه ای ویژه از این خودرو را با نام “لیف۱۰” معرفی کرده که در ادامه تصاویر آنرا مشاهده می کنید.

لیف۱۰ جزئیاتی از دیگر محصول نیسان یعنی کراس اوور الکتریکی آریا را همراه خود دارد. از این رو پترن(طرح) متفاوتی به قاب آینه ها، خط سقف و صندوق عقب افزوده شده است. روی بخشی از ستون آخر نیز لوگوی نسخه ویژه دهمین سالگرد چاپ شده است.

در فضای داخلی کابین امکاناتی شامل وای فای هات اسپات ۴جی با امکان میزبانی همزمان ۷ گجت افزوده شده است. از دیگر امکانات کابین باید به نمایشگر ۸ اینچی سیستم سرگرمی با پشتیبانی از اپل کارپلی و اندروید اوتو، سیستم تهویه اتوماتیک، ورود بدون کلید، استارت دکمه ای، هدلایت اتوماتیک و … اشاره کرد.

این خودرو این فوریه وارد نمایشگاه های نیسان در اروپا خواهد شد.

لیف در تمامی تریم ها از یک موتور الکتریکی استفاده می کند که میزان خروجی آن ۲۱۴ اسب بخار و گشتاور ۲۵۰ پوند فوت است. باتری لیتیوم یونی با ظرفیت های ۴۰ و  ۶۲ کیلووات ساعت انرژی مورد نیاز پیشرانه را تامین می کند. خودرو طی ۸.۴ ثانیه از حالت توقف به سرعت ۹۶ کیلومتر برساعت می رسد و بیشینه سرعت آن نیز ۱۵۷ کیلومتر برساعت است.

زمان مورد نیاز برای شارژ باتری ۶۲ کیلوواتی ۱۱.۵ ساعت و برد حرکتی آن ۳۶۳ کیلومتر است. در نمونه ۴۰ کیلووات ساعت برد حرکتی برابر با ۲۳۹ کیلومتر است.

 منبع: عصرایران

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا