اپل حمله هکری چینی ها را رد کرد

مدیر ارشد امنیتی اپل به کنگره آمریکا گفته که هیچ نشانه ای از انتقال مشکوک اطلاعات از این شرکت یا حمله هکری به آن وجود ندارد.

موبنا – مدیر ارشد امنیتی اپل به کنگره آمریکا گفته که هیچ نشانه ای از انتقال مشکوک اطلاعات از این شرکت یا حمله هکری به آن وجود ندارد.
در روزهای اخیر رسانه های غربی اخبار متنوعی را در مورد حمله هکری چینی ها به شرکت های بزرگ فناوری آمریکایی و انتقال حجم گسترده ای از اطلاعات از آنها منتشر کرده اند.
بر اساس نامه ای که اپل برای کنگره و سنای آمریکا ارسال کرده، این شرکت در مورد ادعاهای یادشده به طور کامل تحقیق کرده و هیچ نشانه ای از حمله هکری پیدا نکرده است. پیش از این بلومبرگ با انتشار گزارشی مدعی شده بود هکرهای چینی با کاشت تراشه آلوده در درون رایانه های سرور متعلق به شرکت های بزرگ فناوری آمریکایی داده های حساسی را از آنها سرقت کرده اند.
در بخشی از نامه اپل به کنگره آمریکا در این مورد آمده است: اپل با ابزار امنیتی متنوع خود به طور مرتب ترافیک سرورهای خود را رصد می کند تا در صورت وجود بدافزار یا دیگر فعالیتهای مشکوک از موضوع مطلع شود. در عین حال بلومبرگ کماکان بر صحت گزارش خود اصرار دارد و می گوید یافته های آن ناشی از اطلاعات دریافتی از ۱۷ منبع ناشناس است.

 منبع: فارس 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا