قابلیت‌های خوب و بد گوشی «اسنشال» که بهتر است در آیفون جدید آنها را ببینیم (عکس)

در اینجا لیست ۵ قابلیت اصلی گوشی هوشمند «اسنشال» که توقع داریم در آیفون بعدی مشاهده کنیم آورده شده است.

موبنا، رضا خواجه‌وند – گوشی هوشمند جدیدی که بنیانگذار اندروید به صورت اختصاصی روانه بازار کرده است «اِسنشال» نام دارد و البته نمی‌توان آن را یک دستگاه نوآورانه و متمایز برشمرد. با این وجود ظاهر زیبا، قابلیت‌های کاربردی، قیمت ارزان و … می‌تواند بازار بزرگی را پیش روی این محصول قرار دهد و پیش‌بینی شده است این گوشی هوشمند با بهترین محصولات گوگل، سامسونگ و اپل رقابت کند.

این گوشی هوشمند در یک شرکت گمنام ساخته شده است که زیر نظر «اندی روبین» بنیانگذار شرکت اندروید که بعدها به گوگل واگذار شد مدیریت می شود. آقای روبین سال ۲۰۰۵ میلادی شرکت اندروید و سیستم عاملی که در آن ساخته می‌شد را به گوگل فروخت.

کارشناسان با بررسی‌هایی که روی این محصول انجام دادند ۵ مشخصه بازار را در آن شناسایی کردند که می‌تواند از این نظر با آیفون رقابت تنگاتنگ داشته باشد. در اینجا لیست ۵ قابلیت اصلی گوشی هوشمند «اسنشال» که توقع داریم در آیفون بعدی مشاهده کنیم آورده شده است و البته فهرست قابلیت‌های نامناسب این گوشی جدید که تمایل داریم آنها را در آیفون بعدی نبینیم هم در ادامه موجود است.

قابلیت‌های خوب و بد گوشی «اسنشال» که بهتر است در آیفون جدید آنها را ببینیم (عکس)

قابلیت‌های «اسنشال» که تمایل داریم در آیفون بعدی ببینیم: نمایشگر

نمایشگر گوشی هوشمند «اسنشال» تال لبه بدنه آن امتداد یافته است و به طور کلی می‌توان گفت بخش بسیار اندکی از سطح روی این گوشی هوشمند خارج از نمایشگر مشاهده می‌شود. این همان اتفاقی است که سامسونگ و ال‌جی در نسل جدید پرچمداران خود لحاظ کرده‌اند و البته گوشی چینی «شائومی می میکس» هم از آن بهره می‌برد.

این گوشی هوشمند کارآمد، محبوب و با طراحی آینده ساخته شده است و آیفون می‌تواند از آن الهام بگیرد تا با بهترین شکل ظاهری عرضه شود. منابع آگاه بارها در گزارش‌های مختلف اعلام کردند که اپل هم برای طراحی محصول جدید به همین شکل فکر می‌کند و تمایل دارد آیفون ۸ را با چنین ظاهری به دست کاربران برساند.

قابلیت‌های خوب و بد گوشی «اسنشال» که بهتر است در آیفون جدید آنها را ببینیم (عکس)

قابلیت‌های «اسنشال» که تمایل نداریم در آیفون بعدی ببینیم: نمایشگر

در قسمت بالای نمایشگر «اسنشال» حسگر دوربین دیجیتالی سلفی کار گذاشته شده است که طراحی آن چندان خوشایند نیست. اگرچه این دوربین دیجیتالی بسیار کاربردی است و می‌تواند مورد توجه قرار بگیرد، ولی طراحی آن اصلا مناسب نیست. اینکه در بالای نمایشگر یک سوراخ وجود داشته باشد و از آن به عنوان دوربین سلفی استفاده شود بدون تردید اتفاق قابل قبولی برای کاربران نیست.

دوربین دیجیتالی ثانوی گوشی هوشمند «اسنشال» یک زایده مجزا محسوب می‌شود که طراحی آن قابل قبول نیست و بهتر است اپل برای آیفون جدید چنین طراحی را دنبال نکند.

قابلیت‌های «اسنشال» که تمایل داریم در آیفون بعدی ببینیم: شارژر مغناطیسی و سیستم بی‌سیم انتقال داده

شارژر مغناطیسی و سیستم بی‌سیم انتقال داده در گوشی هوشمند «اسنشال» بسیار کاربردی هستند. هرچه سیم کمتری مورد استفاده قرار بگیرد محبوبیت دستگاه نزد کاربران افزایش میابد. این یک گام مهم در توسعه دستگاه‌های موبایلی محسوب می‌شود که سیم به طور کامل از آنها حذف شود و کاربران بتوانند گوشی هوشمند در زمینه‌های مختلف بدون هرگونه سیم به کار ببرند.

«اسنشال» محصولی است که این آرزو را برای کاربران برآورده می‌کند و به آنها امکان می‌دهد برای شارژ باتری یا انتقال داده از سیم استفاده نکنند و همه این نیازها را به صورت بی‌سیم برآورده کنند. اپل هم اگر آیفون جدید را به این صورت بسازد، مورد توجه کاربران قرار می‌گیرد.

قابلیت‌های خوب و بد گوشی «اسنشال» که بهتر است در آیفون جدید آنها را ببینیم (عکس)

قابلیت‌های «اسنشال» که تمایل داریم در آیفون بعدی نبینیم: شارژر مغناطیسی و سیستم بی‌سیم انتقال داده

پین مغناطیسی گوشی هوشمند «اسنشال» طراحی زیبایی ندارد و روی بدنه گوشی بدنما است. زمانی که لوازم جانبی به بدنه گوشی متصل نمی‌شود و البته در بیشتر موارد هم دستگاه به همین شکل مورد استفاده قرار می‌گیرد، این نقاط مغناطیسی به وضوح نمایان می‌شوند و کاربر از آن احساس خوبی نمی‌کند.

بی‌تردید قرار دادن پین مغناطیسی روی بدنه دستگاه برای اتصال شارژر و سیستم انتقال داده بی‌سیم اتفاق کاربردی و مناسبی است. با این وجود اگر طراحی بدنه دستگاه به شکلی باشد که این پین‌ها مشاهده نشود بهتر است.

قابلیت‌های «اسنشال» که تمایل داریم در آیفون بعدی ببینیم: بدنه فلزی

«اسنشال» یکی از پیشرفته‌ترین و پرقدرت‌ترین گوشی‌های هوشمند در بازار جهانی محسوب می‌شود که بدنه آن با ترکیبی از آلومینیوم و شیشه ساخته شده است. صنعت جهانی تلفن همراه به آهستگی در این زمینه گام برمی‌دارد تا وابستگی کمتری به فولاد، سرامیک و تیتانیوم داشته باشد و از مواد جایگزین استفاده کند.

قابلیت‌های خوب و بد گوشی «اسنشال» که بهتر است در آیفون جدید آنها را ببینیم (عکس)

فلزات سخت از جمله آلومینیوم می توانند کاربرد زیادی در بدنه گوشی هوشمند داشته باشند و البته قابلیت ارتجاعی زیادی ندارند. شما به سختی می تواند روی بدنه «اسنشال» خط و خش ایجاد کنید و قاب اصلی آن که از جنس آلومینیوم است در سخت‌ترین آسیب‌ها هم با مشکلی مواجه نمی‌شود.

شایعه شده است که اپل تمایل دارد بدنه آیفون بعدی را از جنس فولاد بسازد تا مقاومت آن بالا باشد. با این وجود کوپرتینو هنوز فرصت دارد تا بتواند طراحی مشابه «اسنشال» را عرضه کند.

قابلیت‌های «اسنشال» که تمایل داریم در آیفون بعدی ببینیم: دوربین دیجیتالی دوگانه

یکی از اتفاقات خوب این است که دوربین دیجیتالی «اسنشال» دو لنز مجزا دارد و از این نظر هم می‌توان دستگاه مذکور را یکی از پیشرفته‌ترین محصولات موجود در بازار جهانی معرفی کرد. «آیفون ۷ پلاس» دوربین دوگانه دارد و در این زمینه بسیار مورد توجه قرار گرفته است.

قابلیت‌های خوب و بد گوشی «اسنشال» که بهتر است در آیفون جدید آنها را ببینیم (عکس)

کارخانه‌های تولیدکننده گوشی هوشمند مبتنی بر سیستم عامل اندروید شبیه به هوواوی و اسنشال تلاش می‌کنند تا حسگر دوربین دوم را با امکانات و قابلیت‌های بیشتر به دست کاربران برسانند. ال‌جی برای نسل جدید گوشی‌های خود حسگر ثانوی را با قابلیت تصویربرداری گسترده عرضه کرده است. اپل نیز در این زمینه تلاش‌های مختلف را به انجام می‌رساند و احتمالا تاکید دوربین دوگانه آیفون جدید روی قابلیت بزرگنمایی باشد.

قابلیت‌های «اسنشال» که تمایل داریم در آیفون بعدی نبینیم: حسگر تک‌رنگ

در حالت تئوری حسگر تک‌رنگ باعث می‌شود کیفیت عکاسی در دوربین دیجیتالی افزایش یابد. حسگر تک‌رنگ حین تصویربرداری جزییات را از دست نمی‌دهد و برای رسیدن به این هدف نور و رنگ را فیلتر می‌کند. بر این اساس هرآنچه که در محیط پیرامون رنگ داشته باشد مورد هدف این حسگر قرار می‌گیرد.

تا اینجا مشاهده شد که حسگر مذکور بسیار مفید و کارآمد است. هم‌اکنون دو مدل از گوشی‌های هوشمند هوواوی در بازار فروخته می‌شوند که دوربین دیجیتالی آنها حسگر منوکروم یا تک‌رنگ دارند. این حسگرها در شرکت «لِیکا» ساخته شده‌اند. باید اعتراف کرد کیفیت عکس‌هایی که با این دوربین گرفته می‌شود نسبت به عکس‌های تهیه شده با دوربین تک‌ حسگری پرچمدار جدید سامسونگ بهتر است. ترکیب هوواوی و لِیکا باعث نشده است تا «اسنشال» از این عرصه عقب بمانند. هنوز نمونه عکس‌های گرفته شده با دوربین دیجیتالی «اسنشال» منتشر نشده است با این وجود گوشی هوشمند جدید با حسگر دوگانه تصویربرداری عرضه می‌شود.

قابلیت‌های خوب و بد گوشی «اسنشال» که بهتر است در آیفون جدید آنها را ببینیم (عکس)

اپل هم‌اکنون پرچمدار بزرگ خود را با دوربین دوگانه روانه بازار کرده است و از این رو می‌توان پیش‌بینی کرد مدل بعدی گوشی هوشمند آیفون هم دوربین دیجیتالی با لنز دوگانه را شامل بشود. در برخی از شایعات اعلام شده است که اپل برای دوربین تصویربرداری آیفون بعدی حسگر DSLR را در خود جا داده است و قابلیت بزرگنمایی اپتیکال آن بسیار قابل ملاحظه است. این دوربین دیجیتالی کافی است تا کاربران دوربین‌های حرفه‌ای را هم برای تصویربرداری کنار بگذارند و همه نیازهای خود را با آیفون جدید برآورده کنند.

قابلیت‌های «اسنشال» که تمایل داریم در آیفون بعدی ببینیم: دستیار سخت‌افزاری هوم

گوشی هوشمند «اسنشال» ابزار جانبی کاربردی را شامل می‌شود که با اسپیکرهای هوشمند گوگل و آمازون رقابت می‌کند. این دستگاه‌های نوظهور از فناوری هوش مصنوعی بهره می‌برند و در اصل سیستم کنترل صوتی برای ابزارهای الکترونیکی خانه را در اختیار کاربران می‌گذارند. با این توضیحات ابزار جانبی «هوم‌ اسنشال» می‌تواند بسیار کاربردی باشد.

«اندی روبین» یکی از بنیانگذاران اندروید که گوشی هوشمند «اسنشال» را هم‌اکنون تولید کرده است توضیح داد ابزار هوشمند خانگی آنها به گونه‌ای ساخته شده است که می‌تواند رفتار تمام افراد پیرامون خود را تحلیل کند و آن را با الگوهای انسانی و غیرانسانی اطراف خود هماهنگ سازد. برای این کار یک سیستم عامل مجزا ساخته شده است تا «اسنشال» قابلیت مذکور را به بهترین شکل ارایه دهد.

قابلیت‌های خوب و بد گوشی «اسنشال» که بهتر است در آیفون جدید آنها را ببینیم (عکس)

این سیستم بسیار پیچیده ساخته شده است و با این وجود می‌تواند برای کاربران مزایای فراوان را به همراه بیاورد. برخی منابع آگاه می‌گویند اپل هم در این زمینه به همین شکل فکر می‌کند و به احتمال زیاد به زودی یک دستیار صوتی خانگی سازگار با آیفون از سوی اپل عرضه می‌شود.

قابلیت‌های «اسنشال» که تمایل داریم در آیفون بعدی نبینیم: ابزار جانبی اضافی

اینکه کاربران بتوانند یک گوشی هوشمند را با تمام قابلیت‌های مورد نظر خود در اختیار بگیرند اتفاق بسیار بزرگی است. با این وجود «اسنشال» برخی قابلیت‌های مهم و کاربردی را به کمک ابزارهای جانبی ارایه می‌دهد و کاربر می‌بایست این لوازم را با خود حمل کند تا بتواند از امکانات مذکور بهره‌مند شود. در این گوشی هوشمند ابزارهای جانبی به صورت مغناطیسی به بدنه دستگاه می‌چسبند تا اتفاق مورد نظر حاصل شود.

به هر حال، حمل این قبیل ابزارهای جانبی کار چندان آسانی نیست و کاربران هم تمایل به انجام چنین کاری ندارند. به همین خاطر بهتر است که اپل آیفون جدید را به این صورت طراحی نکند و هرآنچه که مد نظر دارد را در سیستم داخلی پرچمدار جدید خود جاسازی کند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا