تغییر ساختار شبکه های اجتماعی

فراگیری موبایل در کمتر از دو دهه درایران نشان‌دهنده رشد چشمگیر آن در جوامع امروزی و تغییر ساختار شبکه های اجتماعی است . هم اکنون تلفن همراه الگوی ارتباطات بین فردی را تغییرداده وبر فرهنگ و زندگی مردم نیز تاثیر گذاشته است.  پژوهشگران معتقدند که تنها یکی از کارکردهای بسیار متنوع موبایل در ایران و …

فراگیری موبایل در کمتر از دو دهه درایران نشان‌دهنده رشد چشمگیر آن در جوامع امروزی و تغییر ساختار شبکه های اجتماعی است . هم اکنون تلفن همراه الگوی ارتباطات بین فردی را تغییرداده وبر فرهنگ و زندگی مردم نیز تاثیر گذاشته است. 
پژوهشگران معتقدند که تنها یکی از کارکردهای بسیار متنوع موبایل در ایران و جوامع مختلف ، مربوط به ارتباطات است. امروزه جوانان از موبایل به عنوان وسیله‌ای برای یافتن هویت جدید – هویتی که دوست دارند داشته باشند- استفاده می‌کنند.
این وسیله از سویی به عنوان ابزاری جدید در خدمت فرهنگ جوانان و نوجوانان درآمده و از سوی دیگر بر این فرهنگ تاثیر گذاشته است.
گسترش این رسانه که بدون فرهنگ سازی صورت گرفته به ناهماهنگی و ناسازگاری‌های جامعه شناختی دامن زده است .
برخی کارشناسان هشدار می دهند که تلفن همراه اخلاق ارتباطی جامعه ما را تغییر داده است. به همین دلیل است معتقدند خانواده‌ها برای فرزندان ۱۲  تا  ۱۵ سال خود نباید موبایل تهیه کنند و در صورت ضرورت، موبایلی در اختیار آنها قرار دهند که بلوتوث و مالتی مدیا نداشته باشد.
۱۲۸/۲۰

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا