شمال آسیا پیشرو در صنعت تلفن همراه

به گزارش گروه اخبار خارجی موبنا به نقل از ” سلولارنیوز” ، منطقه شمال آسیا در مقایسه با دیگر مناطق این قاره در زمینه مختلف صنعت تلفن همراه از جمله نوآوری در سیستم ها و درآمد پیشرو است.به گفته دست اندرکان این صنعت ، انتظار می رود  چند کشوراین منطقه از جمله ژاپن ، سیستم …

به گزارش گروه اخبار خارجی موبنا به نقل از ” سلولارنیوز” ، منطقه شمال آسیا در مقایسه با دیگر مناطق این قاره در زمینه مختلف صنعت تلفن همراه از جمله نوآوری در سیستم ها و درآمد پیشرو است.
به گفته دست اندرکان این صنعت ، انتظار می رود  چند کشوراین منطقه از جمله ژاپن ، سیستم LTE را درسال ۲۰۱۰ میلادی راه اندازی کنند-  که احتمالا برای اولین بار در دنیا خواهد بود- و پس ازآن کشور کره جنوبی است.
این دوکشور بیشترین میزان درآمد سرانه را در صنعت تلفن همراه در منطقه آسیا  – پاسیفیک دارند. میزان درآمد سرانه صنعت تلفن همراه در ژاپن ۵۳.۲۰ دلار درماه درسال ۲۰۰۸ میلادی و در کره جنوبی ۳۸.۰۴ دلار اعلام شده است.
باوجود زیرساخت های محکم و درآمد سرانه بالا در صنعت تلفن همراه ژاپن ، هنگ کنگ وکره جنوبی و جمعیت عظیم کاربران درچین ،  رشد حتمی تعداد کاربران تلفن همراه در این منطقه پیش بینی می شود.
انتظار می رود تعداد کاربران تلفن همراه در منطقه شمال آسیا تا پایان سال جاری میلادی ( ۲۰۰۹ (  به افزون بر یک میلیارد نفر برسد که این میزان از رشد  15.3 درصدی – و تنها چین از رشد  80 درصدی – حکایت دارد .
رشد سالانه  تعداد کاربران در ۵ کشور این منطقه از آسیا ازجمله ژاپن با رشد ۱۰.۱ درصدی ،  تعداد کاربرانش به ۸۷۸.۱ میلیون نفر درسال ۲۰۰۸ میلادی رسید.
همچنین انتظار می رود تا پایان سال ۲۰۱۴ میلادی ، تعداد کاربران کشورهای واقع در شمال آسیا از یک میلیارد و ۳۷۰ میلیون نفر بگذرد.
۱۳۱/۲۰

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا