بسترتشویقی پیاده سازی لینوکس فارسی فراهم نیست

به گزارش خبرنگار سازمان خبری موبنا، با وجود آنکه طرح لینوکس فارسی و استفاده از سیستم عامل ملی در کشور از لحاظ فنی به نوعی به بلوغ نسبی رسیده است اما به نظر می رسد مسوولان مربوطه اعتقادی به پیاده سازی آن نداشته و به همین دلیل این طرح مورد بی مهری قرار گرفته است.با …

به گزارش خبرنگار سازمان خبری موبنا، با وجود آنکه طرح لینوکس فارسی و استفاده از سیستم عامل ملی در کشور از لحاظ فنی به نوعی به بلوغ نسبی رسیده است اما به نظر می رسد مسوولان مربوطه اعتقادی به پیاده سازی آن نداشته و به همین دلیل این طرح مورد بی مهری قرار گرفته است.
با اجرای پایلوت بهره برداری از سیستم عامل ملی ، این طرح به صورت گسترده در کشور قابل اجرا خواهد بود که این امر نیازمند فراهم آوری بستر تشویقی برای استفاده از آن است.
به اعتقاد کارشناسان تنها مباحث حمایت مالی در این پروژه مطرح نیست و باید انگیزه استفاده از این سیستم عامل نیز در کشور پررنگ شود که امید می رود با شروع بکار دولت دهم ، مدیران ارشد بخش فناوری اطلاعات وزارت ارتباطات به این پروژه با دیده مهربانتری بنگرند.
گفتنی است در دی ماه سال ۸۶ مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی در حمایت از پروژه سیستم عامل ملی ، گزارش جامع و کاملی از این طرح تدوین کرد اما حمایت این مرکز در همین مرحله متوقف ماند.
۱۲۸/۲۰

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا