توسعه فناوری اطلاعات یکی از سیاست های اصلی است

به گزارش روز شنبه باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران “ایسکانیوز”به نقل از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات مهندس رضا تقی پور وزیر پیشنهادی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: نظام فناوری اطلاعات در دولت گذشته تدوین و به تصویب رسید که می بایست از کاربردهای عمومی تعریف شده در آن برای …

به گزارش روز شنبه باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران “ایسکانیوز”به نقل از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات مهندس رضا تقی پور وزیر پیشنهادی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: نظام فناوری اطلاعات در دولت گذشته تدوین و به تصویب رسید که می بایست از کاربردهای عمومی تعریف شده در آن برای پیشرفت کشور استفاده کرد.
وی افزود: یکی از سیاست های کلان تقویت فناوری اطلاعات، توجه و توسعه مباحث نرم افزاری در زمینه IT است که برای تحقق آن از تمامی عناصر فعال در این زمینه حمایت لازم صورت خواهد گرفت.
مهندس رضا تقی پور با اشاره به برنامه های خود در این حوزه گفت: کمک به توسعه مراکز عمومی دسترسی به خدمات فناوری اطلاعات و حمایت از ارتقای دانش تخصصی و حرفه ای منابع انسانی این حوزه از جمله موضوعاتی است که در صورت کسب افتخار خدمت، مدنظر قرار می گیرد.
وی ادامه داد: همکاری در حمایت از حقوق مالکیت معنوی و حمایت از صدور خدمات فنی ، مهندسی فناوری اطلاعات و همچنین همکاری در جهت ارایه خدمات الکترونیکی توسط دستگاه های اجرایی در بستر IT از دیگر برنامه های اینجانب در حوزه IT است.
وزیر پیشنهادی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به موضوع اینترنت، توسعه و استفاده صحیح از این فنآوری را موجب حل بسیاری از معضلات جامعه دانست و تصریح کرد: باید ضمن معرفی توانمندی های این فنآوری، فراهم آوردن شرایط لازم برای مردم در جهت کسب مهارتهای مورد نیاز در این بخش و ارایه نیازمندیهای مردم روی این شبکه، امکان گرایش مردم به اینترنت را بیش از پیش فراهم کنیم.
وی خاطرنشان کرد: علی رغم کاهش چندمرحله ای قیمت اینترنت در دولت نهم، قیمت آن هنوز با توجه به سطح درآمد خانواده بالاست و برای کاهش آن باید تلاش و برنامه ریزی کرد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا